۰
plusresetminus

وحدت نیروهای انقلاب، گمشده ای که در ادیبهشت 96 پیدا شد!

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
این بار تاریخ به شکل دیگری رقم خورد و نیروهای جبهه انقلاب با عبرت گرفتن از گذشته به بلوغ فکری و سیاسی رسیده و با شرایط سنجی دست‌به‌کار بزرگی زدند
وحدت نیروهای انقلاب، گمشده ای که در ادیبهشت 96 پیدا شد!
به گزارش "حافظ نیوز"،صحنه انتخابات سال 96 نیز همانند سایر صحنه‌های مشابه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را برای رسیدن به وحدت میان انقلابیون به همراه داشت. تشکیل جبهه متحد نیروهای انقلاب اسلامی(معروف به جمنا) یکی از مهم‌ترین این سازوکارها بود که قرار شد درنهایت یک کاندیدا از نیروهای انقلاب در عرصه انتخابات باقی بماند.
اما پایان انتخابات، قطعا نباید پایان کار جمنا باشد و این جبهه نوپا، باید با آسیب شناسی همین مدت محدود پیدایش و فعالیت خود، برای آینده جریان اصولگرا برنامه ریزی کند.
از طرفی، در این انتخابات، تجربه‌های تلخ و شکست‌خورده پیشین در مسیر رسیدن به وحدت عملی این شائبه را در ذهن بدنه اجتماعی اصولگرایان و همین‌طور نخبگان اصلاح‌طلب به وجود آورده بود که اصولگرایان نمیتوانند در بزنگاه های مهم بر سر منافع مشترک به اتحاد برسند و این بار هم در تحقق وحدت عملی همچون انتخابات های گذشته ناکام خواهند ماند.
صدالبته تجربه‌های پیشین می‌توانست چنین تصاویری را در مقابل چشمان ناظران سیاسی به نمایش بگذارد و رسیدن به وحدت عملی را غیرممکن بسازد اما این بار تاریخ به شکل دیگری رقم خورد و نیروهای جبهه انقلاب با عبرت گرفتن از گذشته به بلوغ فکری و سیاسی رسیده و با شرایط سنجی دست‌به‌کار بزرگی زدند، نیروهای جبهه انقلاب  منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح داده و برای تعالی و نجات ایران دست به وحدت زدند. فارغ از اینکه طبق تحلیل های سیاسی، آیا محمد باقر قالیباف باید تا انتها در عرصه رقابت ها باقی می ماند یا کنار می کشید، اصل وحدت شکل گرفته در جریان حزب ا... را باید به فال نیک گرفت و قدر آن را دانست. این هم صدایی و اتحاد در انتخابات قطعاً در مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مؤثر خواهد بود و در انتخابات های آینده به استحکام و پیشرفت جریان انقلاب کمک شایانی خواهد کرد نتیجه این انتخابات هر چه که باشد وحدت صورت گرفته تجلی بلوغ فکری و تشکیلاتی نیروهای انقلاب است، وحدتی که نویدبخش آینده‌ای روشن برای ایران و گفتمان انقلابی خواهد بود.
تهیه و تنظیم: کاظم فریدونی
کد مطلب : ۱۶۹۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما