۰
plusresetminus

آزادی موصل؛ پیروزی بزرگ محقق شد/چه مناطقی در عراق همچنان تحت اشغال داعش است؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
حیدرالعبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق سرانجام دوشنبه شب به صورت رسمی آزادسازی شهر موصل را از چنگ تروریستهای تکفیری داعش اعلام کرد.
آزادی موصل؛ پیروزی بزرگ محقق شد/چه مناطقی در عراق همچنان تحت اشغال داعش است؟
به گزارش "حافظ نیوز"،حیدرالعبادی نخست‌وزیر و فرمانده قوا عراق سرانجام دوشنبه‌ شب به صورت رسمی آزادسازی شهر موصل را از چنگ تروریست‎های تکفیری داعش اعلام کرد.
حیدراالعبادی دوشنبه‌شب با حضور در مرکز فرماندهی نیروهای ضد تروریسم عراق در قلب  شهر موصل بیانیه آزادسازی شکوهمند موصل را قرائت کرد که به صورت مستقیم از تلویزیون دولتی عراق پخش می‌شد.

فرمانده قوای عراق ضمن تبریک این پیروزی شیرین به همه مردم و نیروهای نظامی عراق به صورت ویژه از از رهنمودهای آیت‌الله سیسانی رهبر شیعیان عراق تقدیر و قدردانی کرد.
وی با خطاب قراردان تمام مردم عراق از هر قشر و اقلیتی اظهار کرد این پیروزی از آن همه مردم عراق است و همانگونه که در مبارزه علیه داعش و بیرون‌کردن آنها از موصل و عراق  باهم متحد بودیم در بازسازی مناطق تخریب‌شده به ویژه شهر موصل نیز باید متحد باشیم.

اعلام پیروزی کامل شهر موصل پس از آن صورت گرفت که نیروهای نظامی عراقی موفق شدند که منطقه موصل قدیم آخرین منطقه تحت اشغال تروریستها را آزاد کردند.
با اعلام رسمی آزادسازی موصل «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده یگانهای مردمی حشدالشعبی نیز طی بیانیه‌ای با تبریک این پیروزی بزرگ به مردم عراق تأکیدد کرد نیروهای نظامی و مردمی عراق به زودی تمام مناطق تحت اشغال باقی‌مانده را آزاد خواهند کرد.

با آنکه داعش مهمترین پایگاه خود یعنی شهر موصل را ازدست داده اما مناطقی دیگر از عراق همچنان دراشغال تروریستهای داعشی قرار دارد، از جمله مهم‌ترین مناطقی که هنوز در کنترل این گروه تروریستی قرار دارند و بازپس‌گیری آنها چالشی امنیتی و سیاسی برای نیروهای عراقی محسوب می‌شود، می‌توان به مناطق زیر اشاره کرد؛
 
۱-تلعفر
تلعفر از توابع استان نینوا در حد فاصل موصل در شمال عراق و مرزهای این کشور با سوریه واقع شده است و پیش از اینکه در تابستان ۲۰۱۴ تحت کنترل داعش قرار بگیرد، حدود ۲۰۰ هزار سکنه داشت که غالبا از ترکمان‌های عراق بودند.

۲-الحویجه
حویجه در استان کردنشین کرکوک واقع در شمال عراق قرار دارد و مرکز منطقه بزرگی تحت حاکمیت داعش در این استان است.

۳-مناطق غرب استان الانبار
داعش کنترل مناطق واقع در طول رودخانه فرات در استان الانبار واقع در غرب عراق را که شامل شهر القائم نزدیک به مرزهای مشترک این کشور با سوریه می‌شود را در کنار شهرهای عنه و راوه در دست دارد.
با وجود اینکه نیروهای عراقی دو شهر بزرگ فلوجه و رمادی در این استان را از کنترل داعش خارج کردند اما هنوز حمایت از مناطق واقع در مرز با سوریه دشوار است.
کد مطلب : ۱۷۲۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما