۰
plusresetminus
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس:

افتتاح بیش از 262 میلیارد تومان پروژه بنیاد مسکن در فارس/ طرح هادی هزار روستای فارس درحال اجراست

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
زمانی از اجرای طرح هادی در هزار روستای فارس خبر داد و گفت: بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان پروژه بنیاد مسکن در استان فارس افتتاح می‌شود.
به گزارش "حافظ نیوزمدیرکل بنیاد مسکن فارس در آستانه 21 فروردین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و صدور فرمان تاریخی امام(ره) برای تاسیس حساب 100 در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 بیش از 262 میلیارد تومان پروژه مختلف بنیاد مسکن در حوزه روستایی و شهری در استان فارس افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
عطاءالله زمانی اظهار کرد: اجرای طرح هادی در 32 روستا و اهدای سند مالکیت در روستاهای 3 شهرستان شیراز، فراشبند و زرین‌دشت از جمله برنامه‌های دهه حساب 100 است.
او با بیان اینکه افتتاح 560 واحد مسکونی شهری و کلنگ‌زنی 66 واحد مسکونی دیگر با اعتبار بیش از 26 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های بنیاد مسکن فارس در دهه حساب است، افزود: افتتاح پروژه 408 واحدی مرودشت، 102 واحدی سلطان‌آباد شیراز، 30 واحدی نارنجستان داراب، 30 واحدی امام سجاد داراب، 36 واحدی گلستان شیراز و 20 واحدی خنج از جمله این پروژه‌ها است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اجرای طرح هادی در هزار روستای فارس خبر داد و گفت: با اجرای طرح های هادی سند توسعه 10ساله روستاها تکمیل می گردد، این طرح ها با 700 میلیارد ریال اعتبار اکنون در حال اجرا است.
زمانی گفت: استان فارس دو هزار و 376 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده است. عمر مفید طرح هادی ده سال است که ممکن است در برخی روستاها زودتر نیاز به بازنگری باشد بنابراین از امسال بازنگری طرح‌های هادی را در دستور کار داریم.
او با بیان اینکه فارس با 30 درصد جمعیت روستایی حدود 4 درصد بیشتر از متوسط کشور جمعیت روستایی دارد، ادامه داد: احداث واحدهای مسکونی خارج از طرح هادی تخلف محسوب است و دستگاه‌های نظارتی مسئولیت برخورد با این تخلفات را دارند، اطراف کلان شهرهایی مانند شیراز شمار زیادی از روستاها خارج از محدوده طرح های هادی به ساخت و ساز مبادرت کرده اند.
زمانی اضافه کرد: احداث واحد های مسکونی خارج از طرح های هادی منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی می شود، بنیاد مسکن وظیفه ساماندهی ساخت و سازها در محدوده طرح های هادی دارد اما جلوگیری از ساخت و ساز خارج از طرح های هادی و نظارت بر آن وظیفه بنیاد مسکن نیست بلکه دستگاههای نظارتی، دهیاری ها و دیگر نهادهای نظارتی دراین رابطه مسئولیت دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بسیاری از واحدهای مسکونی ساخته شده خارج از محدوده طرح های هادی حتی ممکن است مجوزهای لازم را از دهیاری ها گرفته باشند، دهیاری ها مسئول صدور پروانه ساخت در این مناطق است که باید نظارت بیشتری روی موضوع اعمال شود تا خارج از محدوده طرح هادی مجوزی صادر نشود.
او با بیان اینکه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهرهای بزرگ از سال 85 بنیاد مسکن به ساخت مسکن شهری ورود کرده است، گفت: یکی از پروژه‌های ساخت مسکن شهری پروژه شهرک نشاط است که تمام خدمات و امکانات مثل سالن ورزشی، مسجد، فضای آموزشی و اداری در آن پیش‌بینی شده و ظرفیت این پروژه 36 هکتاری ساخت 1500 واحد مسکن شهری است که در فاز نخست 492 واحد آن در حال ساخت است.
زمانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی اشاره و اظهار کرد: 180 میلیون ریال تسهیلات به واحدهایی که مقاوم سازی می کنند و 200 میلیون ریال به واحد های فرسوده ای که تخریب می شوند و نوسازی می گردد اعطا می شود.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی هم اکنون با 700 میلیارد ریال اعتبار در این استان در حال اجرا است.
او با بیان اینکه تا کنون 225 هزار و 300 واحد مسکونی در استان فارس مقاوم سازی شده است، گفت: متوسط مقاوم سازی ها در استان ما 54 درصد است که حدود 7 درصد بیشتر از متوسط کشوری است.
زمانی به آغاز مقاوم سازی 10 هزار و 745 واحد مسکونی استان فارس در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز مقاوم سازی 14 هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در برنامه کاری است.
او همچنین با اشاره به موضوع صدور سند روستایی و شهری به عنوان یکی دیگر از عملکردهای بنیاد مسکن گفت: تا کنون 264 هزار جلد سند روستایی و 23هزار و 900 جلد سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان فارس صادر شده است که استان فارس دراین زمینه مقام اول کشور را دارد و در سال جاری نیز سهمیه صدور 3 هزار و 600 جلد سند روستایی و 4 هزار و 400 جلد سند شهری برای فارس تعیین شده است.
زمانی با بیان اینکه تاکنون 27 هزار و 500 واحد مسکن مهر که شامل 92 درصد کل واحدهای مورد تعهد بنیاد مسکن استان فارس می‌شود تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است، اظهار داشت: 8 درصد باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌های مسکن است که به دلیل عدم تامین آورده متقاضی هنوز تکمیل نشده است.
کد مطلب : ۱۹۲۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما