۰
plusresetminus

پوتین قانون تحریم متقابل آمریکا را امضا کرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵
رییس جمهوری روسیه قانون «اقدامات مقابله ای (متقابل) با رفتارهای غیر دوستانه آمریکا و دیگر کشورها» را که هفته گذشته پارلمان روسیه تصویب کرده بود، امضا کرد تا طبق قانون اساسی روسیه جنبه اجرایی پیدا کند.
به گزارش ایرنا، براساس این قانون دولت روسیه براساس تصمیم رئیس جمهوری می تواند اقدام های مختلف مقابله ای را اتخاذ کند، اما این اقدام های تحریمی نباید محصولات حیاتی را شامل شود که مشابه آنها در روسیه و دیگر کشورها تولید نمی شود.
این قانون به شورای امنیت روسیه نیز اجازه می دهد پس از تایید رییس جمهوری، آمریکا و دیگر کشورها را تحریم کند.
در عین حال در صورت لغو وضعیتی که منجر به اتخاذ اقدام های متقابل و تلافی جویانه شده است، دولت می تواند تحریم ها را لغو کند.
لایحه اقدام های تلافی جویانه و متقابل در واکنش به تحریم های آمریکا 13 آوریل (24 فروردین) سال جاری توسط گروهی از نمایندگان که ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه برای بررسی در مجلس سفلای این کشور مطرح شد و سرانجام در 22 می (یک خرداد) در قرائت سوم پذیرفته شد.
به گزارش ایرنا، آمریکا از سال 2014 به همراه برخی دیگر از کشورهای غربی پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به طور رسمی کریمه را به خاک این کشور اضافه کرد، چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرد که همچنان ادامه دارد.
آمریکا در ادامه تحریم های خود علیه روسیه، بتازگی به خاطر ممانعت این کشور از انجام اقدامات بیشتر آمریکا علیه دولت قانونی سوریه، بسته تحریم های جدیدی را علیه روسیه در دست تهیه دارد.
کد مطلب : ۱۹۴۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما