۰
plusresetminus

واکنش یک مقام قضایی به درخواست بازگشت بهروز وثوقی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴
دادستان کل کشور مقابله با فرهنگ جامعه را از اهداف دشمن برشمرد و با اشاره به کمپین هنرمندان برای بازگشت یک بازیگر سینمای قبل از انقلاب در این زمینه واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه شنبه در جمع راهپیمایان 15 خرداد ورامین در مسجدصاحب الزمان(عج) این شهرستان گفت: این اقدام در قالب کمپین، حساب شده است که ما از پشت پرده آن مطلعیم.
وی تصریح کرد: اینکه امروز عده ای از هنرمندان کمپینی به راه می اندازند و از فردی که فسادش در سینمای ایران علنی بود و پس از پیروزی انقلاب به دامان آمریکا فرار کرد حمایت می کنند و قصد برگرداندن او به کشور را دارند ، اقدام حساب شده ای است که ما از پشت پرده آن مطلع هستیم.
منتظری تأکید کرد: هر ایرانی حق دارد به کشور خود بازگردد و هیچ مقامی نمی تواند مانع او شود، ولی اگر کسی کارهای خلاف و جرم مرتکب شده باید بر اساس قانون با او برخورد کرد و اینطور نیست که هر کس بخواهد به ایران باز گردد برای او فرش قرمز پهن کنند.
وی گفت: نمی توان ارزش هایی که به قیمت خون 200 هزار شهید و 560 هزار جانباز و آزاده به دست آمده را نادیده گرفت، این افراد باید بدانند که اگر در برخی از مقاطع مسئولان سکوت اختیار کرده اند و به حاشیه ها نمی پردازند،مردم هیچگاه به آنها اجازه زیر پا گذاشتن خون شهیدان را نمی دهند.
به گفته وی، دشمن همواره تلاش دارد فرهنگ جامعه اسلامی را تغییر دهد و البته مقابله با این نفوذ تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست.
وی اضافه کرد: تمامی افراد صاحب نفود همچون روحانیون، ائمه جمعه، معلمان ، مسئولان مراکز فرهنگی و والدین باید مقابل این نفوذ بایستند و فرهنگ جامعه را از هجمه دشمن نجات دهند.
**تصور اشتباه فساد در تاروپود نظام
دادستان کل کشور همچنین با اشاره به موضوعن فساد در کشور گفت: منکر فساد نیستیم و دستگاه قضایی وظیفه دارد با مفسدان برخورد کند ولی ادعای نفوذ فساد در تار و پود نظام تصور اشتباهی است.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری دشمن بشدت روی فساد برخی دستگاه های اداری کشور کار می کند تا مردم اینگونه تصورکنند که تمامی مسئولان نظام فاسدند.
وی بیان کرد: مهمترین هدف دشمن در ضربه زدن به ایران اسلامی نفود در میان تصمیم سازان نظام اعلام کرد.
منتظری گفت: دشمن برای مقابله با ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیست از روش های مختلفی برای این منظور استفاده می کند.
وی افزود : دشمن تلاش دارد با حذف هویت اسلامی از جامعه ، به رخوت کشاندن این ارزش ، ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم ، شایعه پراکنی و بزرگ جلوه دادن برخی از ضعف ها و مشکلات کشور ، به این نظام مقدس ضربه وارد کنند.
منتظری با اشاره به تلاش دشمن در نفود میان تصمیم سازان نظام گفت: تمامی مسئولان، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، دولت و همه کسانی که ممکن است مورد هجمه دشمن قرار گیرند وظیفه دارند نسبت به نفوذ دشمن حساس باشند.
** نفوذ دو تابعیتی ها
دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود اظهارداشت: نفوذ دو تابعیتی ها مسئله ای است که بارها به دستگاههای مختلف تذکر داده شده است ، افرادی که صدمات بسیاری را به کشور وارد کرده اند نباید در مدیریت های کلان و مراکز تصمیم گیری مسئولیت داشته باشند.
وی تأکید کرد: دستگاههای اطلاعاتی وظیفه دارند در صورت شناسایی مدیران دو تابعیتی ، زمینه برداشتن آنها از مسئولیت را فراهم کنند.
** موضوع استاد دانشگاه محیط زیست
دادستان کل کشور همچنین گفت: دشمنان برای به دست آوردن اطلاعات مهم کشور بویژه در حوزه دفاعی هر کاری می کنند که نمونه آن را می توان در جریان نفوذ یکی از استادان دانشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست مشاهده کرد.
وی افزو این فرد با ورود به مراکز حساس کشور، اقدام به تهیه فیلم و ارسال آن به آمریکا و اسرائیل می کرد، کسی که به گفته رئیس دانشگاه با رفتار مناسب خود حتی احتمال چنین اقدامی را از خود دور کرده بود.
منتظری افزود: پس از آنکه مسئولان به هویت اصلی وی پی بردند ، در نخستین جلسه بازجویی با گرفتن فرصت، اقدام به خودکشی کرد و اطلاعات زیادی را با خود برد.
وی تأکید کرد: اینکه برخی جریانات و افراد تلاش دارند چنین افرادی را تطهیر کنند مصداق کامل نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور است.
**تیم اقتصادی ترمیم شود
منتظری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت : امروز اتاق جنگ آمریکا از وزارت دفاع این کشور به وزارت خزانه داری منتقل شده است ، امروز همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب که فرمانده جنگ اقتصادی را بر عهده دارند به مساله اقتصاد مقاومتی که سال ها بر آن تأکید داشته اند توجه کنند و وضعیت اقتصاد کشور را سر و سامان دهند.
وی بیان کرد: وضعیت امروز اقتصاد کشور مناسب نیست و نباید تمامی آن را به گردن تحریم ها انداخت چراکه بخشی از اقتصاد و مدیریت آن بر عهده دولت و البته بخشی دیگر دست مردم است ، اگر تعامل و هم افزایی بین دولت و مردم نباشد، در جنگ اقتصادی آسیب می بینیم.
وی افزود : رهبر معظم انقلاب ازمسئولان سه قوه خواستند با برگزاری جلسات مشترک ، مشکلات را بررسی و آنها را برطرف کنند ولی پس از این کلام ، تنها یک جلسه برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود افزود: رییس جمهوری اگر بخواهد در این جنگ اقتصادی با دشمنان نظام پیروز شود، باید نسبت به ترمیم تیم اقتصادی خود با توجه به شرایط جنگی بازنگری کند و این بدان معنی نیست که افراد ناتوان هستند بلکه چون این یک جنگ اقتصادی است ، نیروها نیز باید متناسب با آن انتخاب شوند.
وی در ادامه از آنچه وی« عدم مبارزه با قاچاق کالا، حل نشدن مشکلات بنگاه های اقتصادی، عدم تغییر در وضعیت بانک ها و عدم مدیریت صحیح و واگذاری موسسات اقتصادی نیمه دولتی» خواند به عنوان بخشی از مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد.
**قیام 15 خرداد
دادستان کل کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام 15 خرداد گفت : قیام 15 خرداد 42 مردم دشت ورامین در صحیفه نورانی تاریخ انقلاب اسلامی همچون برگ زرینی است که از درخشش بسیاری به عنوان سرآغاز حرکت مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی برخوردار است.
وی افزود : اینکه مردم در قیام خونین 15 خرداد سال 42 سینه های خود را سپر تیرهای دشمن کردند نشان از این واقعیت دارد که مردم به عنوان عنصر اصلی انقلاب ، به راه و امام خود ایمان داشتند.
منتظری دشمن شناسی را از بارزترین خصوصیات شهیدان 15 خرداد یاد کرد و افزود : شهیدان 15 خرداد در خفقان دوران ستمشاهی ، دشمن را بدرستی شناختند ، اصلی که امروز نیز جامعه اسلامی برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمن به آن نیاز دارد.
به گزارش ایرنا 15خرداد سال 42 مردم دشت ورامین پس از شنیدن خبر دستگیری حضرت امام خمینی(ره) کفن پوش به سمت تهران راه می افتند که با گلوله باران نیروهای رژیم پهلوی مواجه می شوند و هفت جوان به شهادت می رسند.
کد مطلب : ۱۹۴۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما