۰
plusresetminus
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

شهرداری شیراز 3600 میلیارد تومان بدهکار است/ نگران بدهکاری ها نیستیم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
شهرداری شیراز 3600 میلیارد تومان بدهکار است/ نگران بدهکاری ها نیستیم
به گزارش حافظ خبر،  محمدمهدی هاشم پور ظهر امروز در نشست خبری در مورد طلب های شهرداری شیراز از دستگاه های اجرایی گفت: شهرداری شیراز از دستگاه های استان بیش از 1000 میلیارد تومان طلب دارد که در مرحله اول 151 میلیارد آن تهاتر شده و در مرحله دوم 120 نیز مجدد تهاتر خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به کمک استاندار و سایر مدیران استانی سال آینده حدود 1000 میلیارد تومان از طلب هایمان را وصول کنیم.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز درمورد وجود رانت خواری در شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: سامانه شفافیت به منظور قرار دادن اطلاعاتی نظیر قراردادها, میزان عملکرد مدیران و... راه اندازی شد که می بایست اطلاعات تمام مجموعه ها که پیش از این جداگانه بود، یکجا جمع آوری شود که این می تواند جلوی بسیاری از فسادها و رانت ها بگیرد.
وی همچنین عنوان کرد: در شهرداری شیراز ایراد و اشکال وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد اما باید سعی سود که از ایرادات و کاستی ها بکاییم.
این مقام مسئول در شهرداری شیراز درخصوص بدهی های شهرداری اظهار داشت: بدهی های شهرداری شیراز در 3 دسته تقسیم بندی می شود و این عدد هر روز متفاوت می باشد, یک؛ بدهی اوراق مشارکت به بانک های عامل 1300 میلیارد, دو؛ بدهی تسهیلاتی و وام 1500 میلیارد و سه؛ بدهکاری به پیمانکاران به 700 تا 800 میلیارد می باشد.
وی متذکر شد: این اعداد برای کلانشهر شیراز بزرگ نیست ولی شورا درسال 97 و 98 اجازه اخذ وام را نداده و نمی توانیم در سال جدید تسهیلاتی بگیریم.
معاون شهردار شیراز درخصوص تسهیلات بانکی که شهرداری گرفته اذعان داشت: تسهیلاتی که بانک های عامل به شهرداری شیراز دادند 6ماهه یا یک ساله بوده و به هیچ عنوان وام جدید نباید گرفت و برآنیم که وام ها و تسهیلات را تسویه کرده و یا تمدید کنیم.
وی با بیان اینکه نگرانی بابت بدهکاری ها ندارد، تصریح کرد: پروژه هایمان باعث درآمدزایی شده و از درآمد آن ها وام ها و تسهیلات را تسویه خواهیم نمود و خام فروشی برای تسویه وام ها نخواهیم داشت.
هاشم پور درمورد عوارض نوسازی اشاره داشت: عوارص نوسازی کمتر از 20 درصد در شیراز پرداخت می شود و اگر بطور کامل اتفاق می افتاد بیش از 2هزار و200 میلیارد طلب شهرداری از شهروندان می باشد.
 
وی ادامه داد: درآمد یک سال عوارض نوسازی تمام املاک در شیراز 400 میلیارد تومان می باشد در صورتیکه 450 هزار ملک ثبت شده, 75 هزار ملک عوارض داده اند.
این مقام مسئول یاد آور شد:  سال 91 چهل 50 فقره زمین ارزشمند در پروژه های اوراق مشارکت استفاده کردند ما اعتقاد داریم نباید توی کفش سازنده ها و ثنعتگران ساختمان پا کنیم زیرا معتقدیم آن ها بهتر از ما می توانند این قبیل کارها را انجام دهند زیرا بروکراسی اداری و بازاریابان خوبی نیستیم.
وی در خصوص عدم ورود شهرداری به ساخت و سازهای شهری گفت: 30 درصد کسورات در انجام پروژه های شهرداری باید پرداخت کنیم و به همین دلیل ساخت و ساز شهرداری نسبت به بخش خصوصی گران تمام می شود و ما طبق نظر شهرداری و شورا وارد پروژه ها نخواهیم شد.
معاون شهردار شیراز اذعان داشت: مشکلات خواهیم داشت اما شهرداری شیراز پروژه های تصویب شورا را انجام خواهد داد با این حال مشکلاتمان نسبت به شهرهای کوچک کمتر می باشد
وی اضافه کرد: طبق نظر شهردار و شورا, پروژه های نیمه تمام به اتمام برسانیم بیش از 70 درصد بودجه سال 98 در بحث عمرانی هزینه خواهند شد
 
هاشم پور درمورد حقوق کارکنان شهرداری شیراز اظهار داشت: 65 میلیارد تومان حقوق کل کارکنان شهرداری شیراز ماهیانه می باشد که 350 میلیون آن سهم مدیران می باشد و گفتنی ست که ابتدا حقوق کارکنان سازمان پسماند سپس سازمان فضای سبز پرداخت می شود سپس به حساب سایر سازمان و ادارات واریز می نماییم.
وی درمورد شورای شهر نیز گفت: حقوق شورای شهر تمام هزینه هایش یکساله 2 میلیارد و 200 میلیون تومان می باشد.
به گفته معاون اقتصادی و مالی شهرداری شیراز در این شهرداری 54 مدیر سازمانی و تعدادی نیز همچون برخی مشاوران شهردار در لیست مدیران شهرداری به حساب آمده اند.
کد مطلب : ۱۹۶۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما