۰
plusresetminus

یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در شیراز برگزار می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
استاد دانشگاه شیراز گفت: یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران 10 و 11 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود .
یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در شیراز برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، دبیر اجرایی یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران شنبه 31 فروردین در یک کنفرانس خبری با اعلام خبر فوق بیان کرد: 649 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پس از داوری 498 مقاله پذیرفته شد که به شکل سخنرانی شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد . سید احمد انوار با بیان اینکه برپایی 10 کارگاه تخصصی نیز طی دو روز برگزاری این کنگره در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در تلاشیم تا با همکاری معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بعضی از این کارگاه‌ها را ویژه مهندسان مصوب و مستمر برگزار شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه کنترل دقیقی برای بررسی اصالت مقالات دریافتی انجام شده است، گفت: 21 مقاله از مجموع مقالات دریافتی به دلیل هم‌پوشانی از گردونه داوری خارج شد.
دبیر اجرایی یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران همچنین اعلام کرد که افتتاحیه این کنگره روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت ماه با حضور مقالات کشوری و استانی در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز(ملاصدرا) برگزار خواهد شد .
انوار خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری در حاشیه این کنگره برای شرکت کنندگان پیش‌بینی شده است .
دبیر علمی یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز در ادامه این نشست موضوعات ژئوتکنیک، محیط زیست، سـازه و زلـزلـه، مدیریت منابع آب، ژئودزی و ژئوماتیک، معــماری و شــهرســازی، سازه های هیدرولیکی و دریائی، پـدافـند غـیرعامل و مدیریت بحران، آمــوزش مهـندسی و اخــلاق مهـندسی، مصالح، فنــاوری ســاخت و مـدیـریت پروژه برنامه ریزی حمل و نقل و مهندسی راه و ترابری را از محورهای این کنگره اعلام کرد .
پروفسور قاسم حبیب آگهی با اشاره به برگزاری 28 نشست تخصصی در این کنگره، خاطرنشان کرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده 179 مقاله به شکل سخنرانی شفاهی و 319 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود .
وی به وجود شش سخنران کلیدی و 12 سخنران مدعو در جلسات تخصصی هم اشاره و یادآور شد که سخنرانان در محورهای فوق به ایراد سخن می‌پردازند .
دبیر علمی یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران همچنین کارگاه تخصصی آموزش نرم افزار Flow-3D ، سازه‌های سرد نورد شده فولادی (CFS) ، کاربرد سیستم‌های اطلاعات جغرافیائی (GIS) در حمل و نقل، بررسی ویرایش جدید و راهنماي مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان (ساختمان‌هاي بنایی)، آشنایی با نرم‌افزارهاي شبیه سازي ترافیکی، بررسی بازتاب ترافیکی مجموعه‌هاي ساختمانی، نگاهي به مدلسازي صنعتي در OpenSees (نقاط قوت و ضعفها)، سیستم‌های خانه هوشمند و BMS و کاربردهای آن در صنعت ساختمان، ابزار دقیق و رفتار نگاری در سدهای بتنی و محافظت در برابر آتش بر اساس مبحث سوّم مقررات ملّی ساختمان ایران را از مباحث کارگاه‌هایی برشمرد که قرار است در این کنگره برگزار شود .
حبیب آگهی عنوان کرد: نشست تخصصی آموزش مهندسی و برنامه‌ریزی نیز در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود .
قائم مقام دبیر کنگره نیز در این نشست با بیان اینکه علاوه بر 11 دانشگاه برتر کشور، پژوهشکده زلزله شناسی هم در این کنگره همکاری دارند، گفت: برای نخستین بار در این کنگره مقالات پذیرفته شده‌ای که قرار است به شکل پوستر ارائه شوند در نسخه‌ای الکترونیک نمایش داده می‌شود .
پروفسور ناصر طالب بیدختی تاکید کرد که این کنگره به نظام مهندسی کشور و استان فارس کمک زیادی خواهد کرد، چرا که در بالاترنی سطح مهندسی عمران برگزار خواهد شد .
ایسنا
کد مطلب : ۲۰۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما