۰
plusresetminus

پرداخت بیش از 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید درسال97

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 279 واحد تولیدی در استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.
پرداخت بیش از 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید درسال97
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، فریبرز رضازاده در دویست و شصت و هشتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۸ با تشریح عملکرد این کارگروه در سال گذشته، اظهار داشت: از این تعداد واحد معرفی‌شده، ۲۴۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن ۲۹ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی و ۳ واحد نیز مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی اظهار تأمین مالی، ارائه تسهیلات و تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تولیدی را موضوعات موردبررسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: در جهت رفع موانع تولید، تعداد ۲ هزار و ۲۷۹ مصوبه در ۲۶۷ جلسه قبلی کارگروه به تصویب کمیته فنی اعضای کارگروه رسید که از این تعداد مصوبه ۶۰ درصد اجرایی و مابقی در دست اجرا است.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌های گذشته، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۲۷۹ مصوبه این کارگروه، امور بانکی و تسهیلات با ۶۰ درصد بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده و امور زیربنایی ۴ درصد، امور مالیاتی ۲۵ درصد، تأمین اجتماعی ۱۰ درصد و یک درصد نیز مربوط به سایر امور است.
رضازاده بابیان این‌که استان موفق به کسب رتبه چهارم در میزان پرداخت تسهیلات بانکی طی سال ۹۷ شده است، تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور و وزارت صمت برای افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد تسهیلات ویژه‌ای جهت بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش تخصیص‌یافته است، البته این تسهیلات مزایای وام‌های رونق تولید در خصوص عدم لحاظ چک برگشتی و بدهی معوق را ندارد.
وی مطرح کرد: در سال رونق تولید کلیه واحدهای تولیدی که نیاز به بهره‌برداری تسهیلات رونق تولید دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام و سایر اقدامات را انجام دهند تا در اولین فرصت ممکن اقدام لازم صورت گیرد، لذا در همین راستا از همه ظرفیت‌های قانونی و امکانات دستگاه‌ها برای گرداندن چرخ‌های صنعت در استان بهره خواهیم برد.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات را با متقاضیانی دانست که عمدتاً مشکل نقدینگی در حوزه تولید دارند و خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای صنعتی دارای دانش فنی، توان مدیریت و بازار و ظرفیت تولید هستند و با اخذ این تسهیلات می‌توانند نسبت به راه‌اندازی سریع یا نوسازی و بازسازی اقدام کنند و موجبات رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کنند.
کد مطلب : ۲۰۳۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما