۰
plusresetminus
استاندار فارس ؛

اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور ، ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
استاندار فارس گفت : برگزاری اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در مرداد ماه امسال می تواند ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان باشد .
اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور ، ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان
به گزارش حافظ خبر، دکتر عنایت اله رحیمی در جمع عوامل اجرایی برگزاری اجلاس مذکور عنوان کرد بخش خصوصی و حرفه ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت تمام هزینه ها از سوی دولت باشد . بخش های حرفه ای و تخصصی باید بانگاه اقتصادی کارآمد ، کارآفرین و انعطاف پذیر به دنبال توسعه و گسترش فعالیت های خود باشند .

وی ادامه داد : اگر با این تفکر که در شرایط تحریم و گرفتار تلاطم های اقتصادی هستیم دست بر روی دست بگذاریم قطعا هیچ اتفاق مثبت و موثری رخ نخواهد داد .

نماینده عالی دولت در استان فارس بر ورود جدی و حضور تعیین کننده بخش خصوصی و تشکل های حرفه ای در عرصه تلاش ، کارآفرینی و سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت قطعا باید برای تغییر شرایط موجود آستین بالا زد و همت کرد چرا که عدم تلاش برای تغییر شرایط موجود به معنای تسلیم شدن است و تسلیم شدن هزینه ای گزاف دارد .
رحیمی با تاکید بر اینکه جامعه نخبه کشور نباید به مشکلات موجود گردن نهاده و تسلیم شرایط موجود شود گفت متاسفانه امروز عده ای نمی خواهند کار انجام شود و به دنبال جوسازی و یا سنگ اندازی در مسیر فعالیت های اقتصادی کشور در حوزه های مختلف هستند ؛ در این شرایط سکوت بخش خصوصی که سود و ضرر اصلی فعالیت های اقتصادی عاید انان می شود به مثابه میدان دادن به پدیده های نامیمون خواهد بود . استاندار فارس از این رویداد که جامعه متخصص کشور در پستوها خزیده و نسبت به سود و زیان جامعه بی تفاوت شده اند انتقاد کرد و گفت برای ایجاد تحول ، ابتدا باید بسترمورد نظر مهیا و بعد فعل اصلی در راستای تغییر شرایط در آن بستر انجام شود .

 وی با تاکید بر اینکه در این شرایط جامعه حرفه ای ، تخصصی و نخبگان مسئولیت سنگینی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و خلق فرصت های سرمایه گذاری دارند عنوان کرد : اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می تواند مجالی طلایی برای تبیین فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز باشد .
استاندار فارس با تاکید بر اینکه اجلاس مذکور باید به دنبال جامعه هدف واقعی رفته و خروجی عملیاتی داشته باشد و از حضور موثر بخش خصوصی به نحو کاربردی بهره بگیرد اذعان کرد : جامعه هدف این اجلاس بسیاری از تجار و سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای همسایه هستند . باید ظرفیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در استان برای این سرمایه گذاران مشخص شده و موارد تشویقی و انگیزشی و شرایط ویژه و منحصر به فردی از سو‌ی مدیریت شهری و پارلمان محلی برای جذب این افراد تعریف شود ؛آنچه مسلم است ارایه ظرفیت ها و پتانسیل های فارس به تنهایی نمی تواند به روند جذب سرمایه گذار کمک کند چرا که این ظرفیت ها در سایر استان های کشور نیز موجود است .

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد : عوامل اجرایی این اجلاس به عنوان یک گروه حرفه ای و تخصصی باید با تجزیه و تحلیل فرصت های موجود به دنبال منتفع کردن اقتصاد استان از این فرصت ها باشند . وی همچنین یاد آور شد حضور سرمایه کذاران و فعالین حوزه ساخت و ساز جنوب کشور و نیز نمایندگان تجاری و سفرای کشورهای مختلف در این اجلاس می تواند فرصتی مغتنم برای تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری و نیز بازاریابی ویافتن زبانی مشترک در راستای خلق فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز باشد . 
شایان ذکر است اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در تاریخ ۱۶ مرداد ماه امسال با حضور مدیران ، مسئولین ، انبوه سازان و سرمایه گذاران و فارس و ۵ استان کرمان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان و کهکیلویه و نیز مقامات کشوری و همچنین نمایندگان تجاری و بازرگانی و سفرای کشورهای عراق ، قطر ، سوریه ، عمان و کنیا به همت بخش خصوصی و با پشتیبانی و حمایت جدی استانداری فارس در شیراز برگزار می شود .
کد مطلب : ۲۰۸۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما