۰
plusresetminus
نماینده شیراز در مجلس:

طرح شفافیت، به دنبال مدیریت آرا از بیرون مجلس است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۷
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس که اخیرا مطرح شده، به دنبال شفاف سازی آرای منتخبان مردم نیست بلکه مدیریت آرای نمایندگان را از بیرون مجلس دنبال می‌کند.
طرح شفافیت، به دنبال مدیریت آرا از بیرون مجلس است
به گزارش حافظ خبر، فرج‌الله رجبی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بررسی پیوستن ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی موسوم به FATF پیامک‌هایی برای بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان اینکه "برادر انقلابی از اینکه با جریان انقلابی همراه هستید از شما تشکر می‌کنیم" ارسال شد.
وی ادامه داد: این پیامک‌ها تا جایی ادامه یافت که گفتند اگر به دلخواه ما رای ندهید شما را محاکمه انقلابی می‌کنیم یعنی یک جریان در بیرون مجلس تلاش می‌کند با فضاسازی، آرای نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هایی که به عنوان شفاف‌سازی آرای نمایندگان مجلس می‌آید به دنبال شفاف سازی نیست بلکه برای مدیریت آرای نمایندگان از بیرون مجلس است، وقتی به نمایندگان پیام داده می‌شود که اگر بنا به خواست ما رای ندهید شما را محاکمه انقلابی می‌کنیم حتما با شفاف‌سازی آرا می‌گویند اگر شما فلان رای را ندهید ممکن است شورای نگهبان شما را رد صلاحیت کند.
رجبی افزود: شفافیت آرا زمانی معنا پیدا می‌کند که تضمین دهد هیچ نهاد و گروهی اجازه نداشته باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از بیرون مجلس تحت فشار و تهدید قرار دهد.
وی ادامه داد: تضمین باید به گونه‌ای باشد که شورای نگهبان هم نتواند بگوید به استناد فلان رای داده شده، فلان نماینده را در دور بعد رد صلاحیت می‌کنم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی شفافیت تنها برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست، آیا شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهای دیگر شفافیت نمی‌خواهند؟ 
رجبی اظهارکرد: بین شفاف بودن آرای نمایندگان مجلس و ایجاد یک زمینه برای مدیریت آرای نمایندگان از بیرون مجلس تفاوت وجود دارد، چیزی که در مورد لایحه FATF و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با حمایت مالی از تروریسم (CFT) مشاهده کردیم که به راحتی افرادی با شماره تلفن معلوم پیام دادند و گفتند اگر آنگونه رای ندهید شما را محاکمه انقلابی می‌کنیم.
وی ادامه داد: اکثریت قاطع نمایندگان مجلس سعی می‌کنند عاقلانه طرحی را پیش ببرند که در کنار شفافیت آرای نماینده، تضمین امنیت نماینده را نیز به دنبال داشته باشد، هرگاه این ۲ باهم حاصل شد، شفافیت معنا پیدا می‌کند. 

هتاکی به نهادهای انتخابی و نبود معترض  
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدوده و وسعت عملکرد نمایندگان مجلس گفت: اگر چه اصل ۸۴ قانون اساسی می‌گوید نماینده می‌تواند در تمام امور اظهارنظر کند اما وقتی اظهارنظری می‌شود دادگاه بررسی می‌کند و می‌گوید آیا این حق او است که در این زمینه اظهارنظر کند یا نکند؟
رجبی افزود: چگونه می شود مجلس شورای اسلامی از سوی یک صاحب تریبونی با الفاظ سخیف مورد حمله قرار می‌گیرد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد در حالی که اگر یک نماینده کمتر از این حرف به کسی چیزی بگوید حتما ۱۰ مرجع نماینده را صدا می‌زنند و می‌گویند چه گفتی و چه کار کردی؟
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سه سال گذشته بیشتر از همه ارکان نظام مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: چه شده است که اگر به دولت و مجلس هتاکی شود کسی معترض نمی‌شود اما به نهادهای دیگر کوچکترین تعرضی صورت بگیرد حتما معترض می‌شوند و برای شما مشکلاتی ایجاد می‌شود؟
وی ادامه داد: چرا به نهادهای انتخابی مثل دولت و مجلس حمله می‌کنند و به هر لفظ و شدتی نسبت به این‌ها نهادها تاخت و تاز می‌کنند و از هیچ چیزی نگران نیستند؟ تاکنون مشاهده نشده کسی تحت عنوان هتک حرمت به مجلس مورد تعقیب قضایی قرار بگیرد اما اگر کوچکترین حرف در مورد نهادهای دیگر کشور زده شود حتما مورد اعتراض قانونی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای انتخابی هم تخریب می‌شوند و هم تحمل نمی‌شوند که این موضوع باید تحلیل و بررسی شود.
رجبی افزود: چرا تلاش می‌کنیم جامعه را نسبت به یک نهاد انقلاب که مجلس شورای اسلامی است، مایوس کنیم؟ تفاوت مجلس با دیگر نهادها این است که اگر شما به عنوان شهروند از عملکرد یک نماینده راضی نبودید دور بعد به او رای نمی‌دهید اما در خیلی جاها ممکن است از عملکردها ناراضی باشیم اما اختیاری برای اظهار نظر نداریم.
کد مطلب : ۲۱۸۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما