۰
plusresetminus

ویژه برنامه های یاد روز حافظ از صدا و سیمای فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳
بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ است؛ شاعری پرآوازه که در بسیاری از اوقات برای دانستن حال و احوال مان، دیوانش را می گشاییم و شرح اوضاع روزگارمان را از او می خواهیم. حافظ راز همرازمان در محافل رسمی و خصوصی، آیینی و خویشاوندی شده است و عضوی از خانواده ماست و در مراسمی چون شب یلدا و نوروز، اشعار این شاعر را جزیی جدایی نشدنی می پنداریم.
ویژه برنامه های یاد روز حافظ از صدا و سیمای فارس
به گزارش حافظ خبر، به بهانه روز حافظ می خواهیم آشنایی کوتاهی با این مرد بزرگ داشته باشیم و از برنامه های روز بزرگداشت حافظ بیشتر بدانیم.
خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی متخلص به حافظ، در سال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و شاعر بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان شد. حافظ اشعار بسیاری را به صورت غزل سرود و از خود کتابی را بر جای گذاشت که به دیوان غزلیات حافظ شهرت دارد و در سرودن اشعار و شیوه سخن پردازی از خواجوی کرمانی، شاعر بزرگ نیمه اول قرن هشتم، الهام گرفت و در نهایت به یکی از مهم ترین الگوها برای شاعران پس از خود تبدیل شد. در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی بود که اشعار وی به زبان‌های اروپایی ترجمه و محافل ادبی جهان غرب حافظانه شد. در دنیای امروز ادیبان در سراسر جهان، نام حافظ را به خوبی می شناسند و در مطالعات شان از اشعار و
 نوشته های وی بهره بسیاری می برند.
صدا و سیمای فارس به مناسبت بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ برنامه هایی را تدارک دیده و پخش
می کند.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای فارس برنامه "کاشانه مهر" در دو برنامه 60 دقیقه ای ساعت 10 صبح، "نگاه روز" با دو برنامه 20 دقیقه ای ساعت 11:10، ویژه برنامه "یاد روز حافظ" به مدت 90 دقیقه ساعت 21، برنامه "در شهر" در 4 قسمت 15 دقیقه ای ساعت 23:15 و "گزارش روز" با 3 برنامه 10
دقیقه ای در فواصل کنداکتور به مناسبت یادروز حافظ از سیمای فارس پخش می شود.
حدیث دوست، حافظ سر، اقلیم ایران، مستند ایران و حافظیه، شهر عشق، سرودهای متنوع، یاد گذشته، اقلیم پارس، نماهنگ رهبری در حافظیه، حدیث یار، موشن گرافیک حافظ نامه، دل شدگان، دلنوازان و آواز مرحوم رضوی سروستانی در حافظیه از دیگر برنامه های سیمای فارس به مناسبت یادروز حافظ است.
رادیو فارس نیز با برنامه های حافظ راز و نگاهی به اشعار خواجه حافظ شیرازی، خلوتگه راز وگفتگو با کارشناسان در باره جایگاه حافظ شیرازی، اجرای ویژه برنامه بزرگداشت حافظ از رادیو فارس و پخش از
 رادیو های مراکز استانها ( شبی با حافظ)، برنامه شب های ایران ویژه حافظ شیرازی  و پخش از مراکز استانها روز بزرگداشت حافظ را گرامی می دارد.
ساخت گزارش تولیدی از شخصیت و جایگاه حافظ در شعر و ادب فارسی، ارتباط زنده با شبکه های محلی و بومی و پوشش مراسم یاد روز حافظ که هرسال 20 مهر در حافظیه برگزار می شود از برنامه های واحد خبر مرکز فارس و پوشش برنامه های صدا و سیما در فضای مجازی، تهیه گزارش مردمی، انتشارنماهنگ هایی با موضوع حافظ و عکس نوشت از اقدامات فضای مجازی مرکز فارس به مناسبت یاد روز حافظ می باشد.
 
کد مطلب : ۲۱۸۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما