۰
plusresetminus

ضرورت افزایش نفوذ در بازار کشورهای اوراسیا

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با تاکید بر لزوم افزایش نفوذ در بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: میزان ریسک تجارت ما با کشورهای همسایه بالا است و هرکجا که ممکن است بتوانیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم و بازاری را تصاحب کنیم امکان و ریسک از دست دادن آن نیز وجود دارد.
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در همایش آشنایی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که همزمان با برگزاری هفته صادرات در استان فارس در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: اما این باعث نمی‌شود که از این مساله ناامید شویم و باید بکوشیم که نفوذ در بازار این کشورها اتفاق بیافتد.
وی افزود: اگر بحث تجارت آزاد با منطقه اوراسیا محقق شود و کاهش تعرفه‌ها برای محصولات صادراتی ما اتفاق بیافتد با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم در کشورهای منطقه نفوذ جدی داشته باشیم شاید یک فصل جدید برای اقتصاد کشور ایجاد شود.
او اظهار داشت: به ویژه در زمینه زیرساخت‌های ترانزیتی چرا که ممکن است صادرات کالاهای آن کشورها هم از مسیر ترانزیتی ما اتفاق بیافتد که این مساله برای فعالان اقتصادی کشور ما یک فرصت خواهد بود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: با توجه به نقش کشور روسیه در اقتصاد منطقه اوراسیا، باید ببینیم که سیاست‌های این کشور در هماهنگ کردن دیگر کشورهای عضو این اتحادیه چگونه است و این کشور تا چه حد به این مساله با جدیت وارد می‌شود.
راهدار افزود: باید ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها، استانداردهای مناسب بازارهای هدف در منطقه اوراسیا را نیز شناسایی و مطابق آن درخواست‌ها حرکت کنیم.
وی با اشاره به برگزاری هفته صادرات در استان فارس نیز عنوان داشت: امسال نیز برنامه های ویژه روز ملی صادرات به صورت یک هفته برنامه ریزی و در استان اجرا می شود که رویکرد عمده ما در این برنامه هاشناسایی و احصا مشکلات و مسایل فعالان حوزه واردات و صادرات و ارائه راهکار برای حل آنها توسط مسئولان است.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۴۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما