۰
plusresetminus

رشد 216 درصدی صادرات کالا به کشورهای اوراسیا

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی گفت: میزان صادرات کالا از کشورمان به کشورهای اوراسیا در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 216 درصد و از نظر وزنی 522 درصد رشد داشته است.
به گزارش حافظ خبر؛ حسین کاخکی، در همایش آشنایی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که همزمان با برگزاری هفته صادرات در استان فارس در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: بر این اساس در 9 ماه امسال 783 میلیون و 191 هزار و 489 دلار کالا از کشورمان به کشورهای ارمنستان، بلوروس (روسیه سفید)، قرقیزستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه صادر شد.
وی افزود: این در حالی است که در 9 ماه سال گذشته 454 میلیون و 329 هزار و 495 دلار کالا به این کشورها صادر شده بود.
کاخکی، با اشاره به موافقت‌نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: به موجب این موافقتنامه که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از سوی رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، برخی کالاها مشمول تعرفه‌های ترجیحی شده‌اند.
کاخکی، استان فارس را برخوردار از قابلیت‌های بسیاری برای توسعه صادرات خود به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا دانست و اظهار داشت: اتاق بازرگانی فارس باید فرصت‌ها و تهدیدهای صادرات واردات به این کشورها را بررسی و به فعالان اقتصادی استان ارائه کند.
وی افزود: این موافقت‌نامه سه ساله است و بنابراین فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۴۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما