۰
plusresetminus

به فکر فعالیت بنگاه های اقتصادی استان در دوران پساکرونا باشیم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در موضوع شیوع بیماری کرونا بخش اقتصاد، کسب و کارها و فضای کسب و کار استان فارس نیز به تبط سایر کشور و جهان آسیب های اساسی دیده است که ما در این دوران باید به فکر پساکرونا باشیم.
به گزارش حافظ خبر، جمال رازقی در سی و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: بیماری کرونا بخش اقتصاد کل جهان را گرفتار کرده است و افراد و کسب و کار زیادی از این بیماری آسیب دیده اند که فعالیت های حمایتی از بنگاه ها و کسب و کارها برای ادامه فعالیت آنها باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: دولت در شرایط سختی قرار دارد و به تنهایی قادر به حمایت بخش های مختلف آسیب دیده از بیماری کرونا نیست لذا همه افراد و بخش ها در این زمینه مسئولیت دارند و حمایت های بخش دولتی و بخش خصوصی از جمله تامین اجتماعی، مالیات، بانک ها و غیره از اقتصاد استان باید مدیریت شده و با دقت لحاظ شود.
رازقی اظهارداشت: فضای کسب و کار استان از مهمترین مسایل در دوران پساکرونا است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه، باید حرکت جدی و تصمیم های اساسی برای رونق و تحرک در این زمینه در استان اتخاذ و عملیاتی شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه فضای کسب و کار استان دستخوش تغییر شده و تصمیم ها نیز بر اساس نیاز شرایط باید تغییر کند اضافه کرد: بر اساس آخرین پایش انجام شده در کشور در حال حاضر فضای کسب و کار فارس در رتبه 9 در کشور قرار دارد که این رتبه شایسته استانی مانند فارس نیست.
وی ادامه داد: در سال گذشته در برخی فصول رتبه فضای کسب و کار استان در بین سه استان برتر کشور قرار گرفت که با توجه به منابع استان فارس بازگشت به این جایگاه امکان پذیر است اما نیاز به همکاری ، همدلی و هماهنگی همه دارد.
رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  دستور جلسه چگونگی جرم انگاری قاچاق حمل و نقل ادویه ها در سطح کشور عنوان داشت: عمده واردات کالاهایی از قبیل ادویه جات به صورت غیر فرآوری شده می باشد و این اقلام به صورت رسمی و با اسناد و مدارک وارد کشور می گردند و به محل مورد نظر جهت فرآوری انتقال می یابد، لذا پس از اعمال فرآوری بر روی این محصولات با توجه به اینکه کالا تغییر شکل و ظاهر و وزن داده است در مسیر دوم انتقال  کالا به دلیل عدم هم خوانی کالای مد نظر و اسناد ارائه شده توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضبط می شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: مهمترین مشکل ما در این زمینه ضیبط و مشمول قانون قاچاق دانستن ادویه جات و محصولات قابل فرآوری پس از ترخیص از گمرک به دلیل تغییر در شکل و نوع بسته بندی کالا است که بخش خصوصی را با مشکلاتی روبرو کرده است.
وی با بیان اینکه ما در اتاق بازرگانی فارس جلسات کارشناسی برای شناسایی آسیب ها و ارائه راهکارها در این زمینه برگزار کرده ایم افزود: محموله های وارداتی به کشور در حوزه خشکبار و ادویه در اوزان بالا وارد می شود که 40 درصد توسط وارد کنندگان استان فارس اتفاق می افتد.
رازقی بیان داشت: انتظار بخش خصوصی حذف الزامات حفظ بسته بندی و مهر موم در شمولیت کالای قاچاق دانستن ادویه جات فرآوری شده و پودر شده و ثبت و اعلام تغییر شکل و ظاهر محصولات قابل فرآوری و پودر شده در سامانه های سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک با هدف جلوگیری از ضبط محصولات به ظن قاچاق بودن آن است.
وی در این جلسه گزارش شاخص مدیران خرید(شامخ) اسفندماه 98 را ارائه کرد. 
در سی و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس، مسایل و مشکلات صنعت گردشگری و صنایع دستی استان مطرح شد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۸۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما