۰
plusresetminus
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز:

علامه حسن زاده آملی نمونه مجسم مراقبت از نفس بود

آیت الله دژکام در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
آئین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.
علامه حسن زاده آملی نمونه مجسم مراقبت از نفس بود
به گزارش حافظ خبر، در این مراسم که همزمان به دو شیوه حضوری و برخط و با شرکت گسترده استادان ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزارشد.
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس با بر شمردن صفات مومنین، با استناد به آیات قرآن ، تصریح کرد: یکی از درسهای مهم زندگی علامه حسن زاده  مراقبت از خویش است و خداوند تحفه گرانبهایی را نزد انسان به امانت گذاشته و مراقبت از این هدیه به انسان ها توصیه شده که این تحفه همان نفس و روح و جان انسان است که متعلق به عالم بالا است و نباید آن را کوچک و حقیر محسوب کرد.

امام جمعه شیراز با ذکر گوشه هایی از زندگی علامه حسن زاده آملی ، به ابراز ارادت آن فقیه فقید به مرحوم میرزا جواد آقای تبریزی اشاره کرد، گفت: علامه گاهی حتی مراجعات خویش را به آرامگاه آن مرحوم هم ارجاع میدادند.

آیت الله دژکام عنوان کرد: علامه حسن زاده نمونه مجسم و  بارزی از انسان مراقب نفس خویش است و اینکه ما خداوند را چگونه ملاقات کنیم بستگی به همین مراقبت از خویش و مراقبت از نفس دارد.

وی بیان کرد: اساتید و افرادی که در مسائل اجتماعی اثرگذار هستند باید دقت کنند که مبادا جای اولویت ها با اهمیت ها عوض شود ،ایشان اولویت امروز جامعه را بحث معیشت و اقتصاد ذکر کرد اما موضوع دارای اهمیت را مسائل معنوی دانست و یادآور شد مبادا جای این دو در ذهن دانشجویان عوض شود، چراکه اگر دغدغه معیشت وجود دارد، به جهت رسیدن به تربیت معنوی است که این دغدغه دارای اهمیت می شود. و اینجاست که باید به اهمیت بیشتر از اولویت توجه کرد.  

بزرگداشت علامه حسن زاده آملی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد شیرازو با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و هیات اندیشه ورز و بسیج اساتید استان فارس برگزار شد.
 
علاوه بر نماینده ولی فقیه در استان ؛ محمد باقر عباسی رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز و از شاگردان علامه حسن زاده نیز با اشاره به گوشه هایی از زندگی و علوم متکامل علامه، ایشان را علم متراکم برشمرد و ایشان را بی حد علاقه مند به فهم و ادراک و علم آموزی وصف کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما