۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت در ۳۱استان کشور

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس امروز در نشست خبری از تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت : یکی از اقدامات مهمی که برای استان‌ها دیده شده تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت است.
تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت در ۳۱استان کشور
به گزارش حافظ خبر، احمد علی افکاری با بیان به اینکه تشکیل این صندوق در استان ها مفید است ،افزود : هدف از تشکیل این صندوق تقویت عدالت و تولید در استان‌ها است که منابع مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است و برای تقویت کردن صندوق عدالت و پیشرفت ۷۰ هزار میلیارد تومان توزیع می‌شود ، که با توجه به مبلغ گفته شده سهم هر استان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشریح لایحه بودجه سال آینده برای کشور و استان ، عنوان کرد : ۶۸ درصد درآمد‌های عمومی استان در بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت و از دیگر اهدافی که در سال ۱۴۰۱ دنبال می شود تدوین رشد ۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی استان فارس است و امیدواریم که تا پایان بهمن ماه این رشد تحقق پیدا کند.
 
وی ادامه داد: ۱۵۵ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای تحقق رشد اقتصادی در نظر گرفته شده که تکالیفی برای وزارتخانه‌ها و استان‌ها در این باره تعریف شده است و یکی از منابع یارانه‌ها است که برای گسترش تولید و پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود و منبع دیگر حقوق مالکانه معادن است که همه ساله اخذ می‌شود.
 
افکاری با بیان اینکه منبع سوم در آمد مازاد استان است، افزود: منبع درآمدی دیگر فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی استان است که برای فارس ۸۰۰ میلیارد تومان تکلیف شده که از فروش اموال مازاد به صندوق عدالت و پیشرفت واریز کند و همه منابع این صندوق باید صرف تولید و افزایش سرمایه‌گذاری در استان می شود و این موضوع کمک بسیار خوبی برای استان‌ها خواهد بود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  تصریح کرد: حقوق بین ۵ تا ۲۹ درصد در سطوح مختلف درآمدی رشد متفاوتی دارد ،که میزان رشد با سطح حقوق افراد متفاوت است و اعتبارات هزینه‌ای در سال آینده ۵ درصد در کل کشور رشد می‌کند و البته تلاش دولت بر این بوده که با افزایش حقوق سایر هزینه‌ها زیاد نشود که بر این مبنا به جز حقوق سایر هزینه‌ها ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.
 
افکاری با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ برای حمایت از خانواده و جوانی مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان دیده شده است، افزود: همچنین برای حمایت از تولید و واحد‌های آسیب دیده از کرونا ۵ درصد از مالیات این واحد‌ها کاهش داده شده است.
 
وی ضمن اینکه توجه دولت برای رفع تنش های آبی و تقویت منابع پایدار آب شهری و روستایی است ،عنوان کرد : اعتبارات منابع آب از ۹.۳ هزار میلیارد تومان به ۲۲.۳ هزار میلیارد تومان افزایش داشته ،که از بخش‌های قابل توجه بودجه است و سهم درآمدی استان فارس را ۹ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان است که این سهم استان از منابع درآمدی است یعنی درآمدی که باید وصول شود و نسبت به بودجه ۱۴۰۰ رشد ۶۸ درصدی داشته که میانگین این رشد در کشور حدود ۶۶ درصد است.
 
افکاری در پایان گفت: اعتبارات مصوب برای استان فارس ۷ هزار میلیارد تومان که ۲۲.۸ درصد رشد داشته است در حالی که این رقم در بودجه ۱۴۰۰، ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
کد مطلب : ۲۴۴۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما