۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

فوت ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر کرونا

شمار جانباختگان کرونا در فارس از ابتدای شیوع تا کنون ۷۶۴۲ نفر
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۹
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه، بیستم و هشتم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.  
فوت ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر کرونا
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۲ هزار و ۴۵۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۸۹ هزار و ۵۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۵۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۸ هزار و ۴۴۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۳۷ هزار و ۶۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۹۱ هزار و ۱۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۲۱۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۴۲ نفر رسید.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۶۳ هزار و ۴۵۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۶۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۷۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۳۷۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۲۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما