۰
plusresetminus
رئیس کارگروه علمی نمایشگاه کیتکس:

برگزاری نمایشگاه ها راهی برای شناخت عمیق تر توانمندی تکنولوژی های امروزی

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
صفوی گفت: نمایشگاه ها برای شناخت دقیق تر از ظرفیت ها، توانمندی های تکنولوژی موجود، شکل می گیرند که این باعث افزایش رونق می شود.
برگزاری نمایشگاه ها راهی برای شناخت عمیق تر توانمندی تکنولوژی های امروزی

به گزارش حافظ خبر، سید علی اکبر صفوی امروزدر جمع خبرنگاران که در دانشکده «مهندسی» دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان کرد: اصولا ابتدا این سئوال پیش می آید، نمایشگاه ها برای چی تشکیل می شوند، نمایشگاه ها برای شناخت دقیق تر از ظرفیت ها، توانمندی های تکنولوژی موجود، شکل می گیرند که این باعث افزایش رونق می شود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه کیتکس، مهمترین فناوری های جهان وجود دارد، افزود: در انقلاب چهارم و پنجم صنعتی قرار داریم که همه اینها مرتبط به این نمایشگاه است.

رئیس کارگروه علمی نمایشگاه کیتکس با اشاره به اینکه در بحران کرونا آنچه که کشور و دنیا را سرپا نگهداشت همین فناوری اطلاعات بود، افزود: برخی کشورها قرنطینه را بر اساس همین فناوری انجام دادند و آموزش ها از طریق فناوری اطلاعات برپا شد.
وی با یادآوری این مطلب که بعد از حدود 2 سال حالت نیمه تعطیلی، نمایشگاه بسیار بزرگ در این حوزه شکل می گیرد، افزود: اکنون و در آینده ثروتمندترین شرکت های جهانی شرکت های فناوری و ارتباطات هستند و دیگر شرکت هایی نظیر «بنز»، جز ثروتمند ترین ها نخواهد بود و شرکت های فناوری اطلاعات بر اساس فناوری به سایر شرکت ها می دهند بزرگترین شرکت های دنیا خواهند بود.
صفوی با اشاره به اینکه این نمایشگاه مرکز ثقل اطلاعات و فناوری اطلاعات خواهد بود و انجمن های علمی مرتبط با فناوری اطلاعات در این نمایشگاه حضور دارند، تاکید کرد: این باعث شده وبینارها و سمینارها هم به طور ویژه به شکل علمی و جدی تر شکل بگیرد و تعداد زیادی از استارت آپ ها در این نمایشگاه شرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه 50 تا 60 درصد استارت آپ های کشور آمریکا توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خریداری شده است و اگر بتوانیم در میان استارت آپ ها خودی، نشان دهیم تحولات خوبی در منطقه و جهان رقم خواهیم زد، تاکید کرد: با تسهیلات ویژه تعدادی از برترین های فناوری اطلاعات را دعوت کردیم و جنبه نوآورانه و علمی نمایشگاه برای همه مهم است.
صفوی افزود: یکی از مسئولیت های مدیر عاقل، با دانش و فهیم شناسایی این تحولات است و برای این هدف حدود 10 سخنرانی علمی در مرحله اول برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما