۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان، از همدلی و مشارکت مردم در اهدای خون به عنوان اقدامی نیکو و خداپسندانه نام برد و از تمام افراد واجد شرایط در استان، برای اهدای خون به بیماران نیازمند خون و فرآورده های خونی دعوت کرد.
نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی
به گزارش حافظ خبر، مهرداد شریفی ضمن آرزوی توفیق بهره مندی مردم مومن و شریف فارس از فضیلت های ماه مبارک رمضان و با گرامیداشت شب های پر فیض و با برکت قدر و تسلیت ایام شهادت نخستین شهید محراب تاریخ اسلام، مولی الموحدین حضرت اما علی (ع)، گفت: نذر خون یکی از اقدامات مهمی است که در کشور انجام می‌شود و در ادوار گذشته مردم استان فارس سهم قابل توجهی در این اقدام خداپسندانه داشته اند.

وی بیان اینکه هر شخص با اهدای یک واحد کامل از خون خود می تواند جان سه بیمار را نجات دهد، افزود: حضور مستمر مردم به طور خاص در این روزهای سخت می تواند بهترین و شیرین ترین لحظه ها را در نظام سلامت بسازد، چرا که بیماران نیازمند خون و فرآورده های خونی به ویژه مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی چشم انتظار این مایه حیات بخش هستند.

شریفی بیان کرد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می ‌شود و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در فرآیند اهدای خون نیز به صورت یک بار مصرف و استریل است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: مردم استان فارس به موضوع اهدای خون به عنوان یک کار مهم و وظیفه انسانی توجه ویژه داشته باشند تا بیش از پیش شاهد مشارکت برای انجام این اقدام نجات بخش باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما