۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

معارفه اعضای متخصص کارگروه های تخصصی شورای شهر شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۵
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 جلسه معارفه اعضای متخصص کارگروه های تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز با حضور مهندس طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، اسدی شهردار کلان شهر شیراز، نصیری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و هیأت امنای مرکز پژوهش ها در محل سالن جلسات کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
معارفه اعضای متخصص کارگروه های تخصصی شورای شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، مهدی نصیری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدا با گرامیداشت هفته پژوهش توضیحاتی درمورد اساسنامه مرکز پژوهش ها ارائه نمود و تصریح کرد:  شورای پژوهشی متشکل از رؤسای کارگروه های تخصصی خواهد بود که وظیفه تصویب نهایی طرح های پژوهشی را به عهده خواهند داشت. 
وی همچنین تاکید کرد انتظاری که ما در مرکز پژوهش ها داریم این است که مسیر قانون گذاری شورا و تصمیماتی که در شهرداری برای اجرای پروژه ها گرفته می شود یک شاهرگ اصلی آن از سمت مرکز پژوهش ها باشد. 
 نصیری در ادامه افزود : اعضای کارگروه های تخصصی دو ویژگی مهم دارند: اول این که در حوزه تحقیقات آکادمیک صاحب نظر  و متخصص هستند و دوم این که در حوزه اجرا هم سابقه فعالیت دارند. و این دو ویژگی در کنار هم کمک می کند تا نظریه های علمی و تخصصی کارگروه ها برای شهر کاربردی و عملیاتی باشد. 
رئیس مرکز پژوهش ها خاطر نشان کرد که نظارت بر طرح های پژوهشی، تعیین ناظر و ارتباط با پژوهشگران توسط کارگروه های تخصصی انجام می شود. همچنین تصمیم های مرکز پژوهش ها ابتدا توسط کارگروه های تخصصی و شورای پژوهشی و در انتها در هیأت امنا گرفته می شود.
دکتر نصیری در ادامه بیان کرد:  پیشنهاد هیأت امنای مرکز پژوهش ها در خصوص تجمیع کلیه تحقیقات و پژوهش های شهرداری در مرکز پژوهش ها اجرایی شده است و مقرر شد کلیه تحقیقات سال های پیشین  در مرکز پژوهش ها جهت بهره برداری تجمیع شود. 
در این جلسه ضمن گفتگو و اظهار نظر استادان دانشگاه های شیراز، پژوهشگران و مسئولان شهرداری، احکام رؤسا و اعضای کارگروه های تخصصی تقدیم شد. 
در حاشیه این مراسم ضمن عقد تفاهم نامه همکاری چهار جانبه مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با کانون کارآفرینان استان فارس، بسیج علمی استان فارس، کارخانه نوآوری شیراز و شتاب دهنده هاب شیراز از پوستر رویداد هوشمند سازی شیراز که به اختصار رهش نام گذاری شده است رونمایی شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما