۰
plusresetminus
استانداری فارس:

شیراز شهر دارالعلم

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۰
محمد هادی ایمانیه در آیین نکوداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب در شهر شیراز گفت: شیراز از قدیم دارالعلم بوده و همچنان این ویژگی در شیراز نمایان است .
شیراز شهر دارالعلم
به گزارش حافظ خبر،  وی بر اهمیت حفظ، نگهداری و نمایش میراث مکتوب تاکید کرد و افزود: این مُهِم در راستای حفظ هویت جوانان موثر است لذا؛ مسیر را برای بازدید جوانان نوجوانان تسهیل کنید، چراکه دانش آموزان و جوانان ما به این مسئله بسیار علاقه مند هستند.
 محمد هادی ایمانیه در آیین نکوداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد، بر رویدادهای فرهنگی و علمی مختلف و متنوع که در اردیبهشت ماه سال جاری در شیراز برگزار شد اشاره کرد و گفت: شیراز از قدیم دارالعلم بوده و همچنان این ویژگی در شیراز نمایان است.
 
 استاندار فارس بر اهمیت حفظ، نگهداری و نمایش میراث مکتوب تاکید کرد و افزود: این مُهِم در راستای حفظ هویت جوانان موثر است لذا؛ مسیر را برای بازدید جوانان نوجوانان تسهیل کنید، چراکه دانش آموزان و جوانان ما به این مسئله بسیار علاقه مند هستند.
 
 وی بر ضرورت جذب جوانان و نوجوانان به مسائل ارزشی و فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: باید وسیله مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان وجود داشته باشد؛ مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور یکی از ابزارهای جذب جوانان است.
 
 دکتر ایمانیه خواستار انعقاد تفاهم نامه مابین مرکز اسناد و مراکز آموزشی استان شد و گفت: اسناد را در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، تاریخی، ورزشی و امثالهم دسته بندی کنید و موارد مربوط به هر بخش را به فعالان همان حوزه ارائه دهید.
 
وی افزود: گروه های فراوانی وجود دارند که حاضرند اسناد خود را برای مشاهده عموم در اختیار این مرکز قرار دهند؛ در صورت کمبود فضای فیزیکی می‌توان از ظرفیت موجود در دستگاه های اجرایی استان استفاده کرد.
 
 استاندار فارس در انتها با تاکید بر اینکه میراث مکتوب از جنبه های مختلف دارای ارزش و اهمیت است تصریح کرد: اسنادی وجود دارد که برای کشور در گذشته ایجاد مشکل کرده اند و از طرفی اسنادی هم وجود دارند که در پیشرفت و ارتقاء کشور موثر واقع شده‌اند؛ می‌بایست این اسناد نیز در معرض دید عموم قرار گیرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما