۰
plusresetminus
رئيس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز :

انتقال کارخانه سیمان از شیراز به مکان جدید تا پایان سال ۱۴۰۴ 

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹
رئيس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی جلسات برگزار شده و طی آخرین مصوبات و با هماهنگی‌های انجام شده و نظارت مستمر، کارخانه سیمان براساس زمان‌بندی عملیات اجرایی و عمرانی مشخص، تا پایان سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل از شیراز خارج خواهد شد.
انتقال کارخانه سیمان از شیراز به مکان جدید تا پایان سال ۱۴۰۴ 
به گزارش حافظ خبر، پژمان شفیعی با اشاره به اینکه هدف اصلی ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده رفع هرگونه عواملی خواهد بود که بهداشت عمومی و شرایط بهبود مسائل زیست محیطی را تهدید می‌کند؛ اظهار کرد: آرامش و آسایش شهروندان در کنار رشد و توسعه شهر از رئوس اصلی برنامه‌های مدیریت شهری است.

او افزود: برهمین مبنا پیگیری‌های مستمر در کمیسیون بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده دادگستری و بررسی پرونده فعالیت کارخانجات و صنایع آلاینده در کلان‌شهر شیراز براساس یک زمان‌بندی دقیق، در دستور کار است.

رئيس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در ادامه بیان کرد: طی جلسات برگزار شده و طی آخرین مصوبات و با هماهنگی‌های انجام شده و نظارت مستمر، با اعلام مدیرعامل کارخانه سیمان در کمیسیون بند ۲۰، این کارخانه بر اساس زمان‌بندی عملیات اجرایی و عمرانی مشخص، تا پایان سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل از شیراز خارج خواهد شد.

شفیعی با اشاره به اینکه برای انتقال و تسهیل فرآیند این کارخانه و سایر صنایع آلاینده تاکنون جلسات متعددی در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به عنوان دبیرخانه کمیسیون بند ۲۰ تشکیل شده است، تصریح کرد: بررسی پرونده صنایع، کارخانجات و مشاغل آلاینده براساس گزارشات مردمی و مراجع ذی‌صلاح مانند اداره کل محیط زیست و همچنین مرکز بهداشت در کمیسیون مطرح و پیگیری می‌شود.

او تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به درخواست‌ها و گزارش‌های مرتبط با کمیسیون ویژه مشاغل مزاحم شهری خرد به مناطق شهرداری را اقدامی مؤثر در رسیدگی سریع به موارد دریافتی عنوان کرد.

 رئيس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: واگذاری اختیار رسیدگی به موارد پرونده‌های مشاغل و صنوف خرد سطح شهر در مناطق شهرداری با هدف تمرکز کمیسیون جهت رسیدگی به صنایع، کارخانجات و رسته‌های شغلی کلان در شهر شیراز انجام شد که عملیاتی شدن خروج کارخانه سیمان و پشم و شیشه، اصلاح فرآیندها و یا انتقال دیگر کارگاه‌ها و کارخانجات و ... نشان‌دهنده درستی این تصمیم است.

گفتنی است مکان جدید کارخانه سیمان در محور جاده شیراز خرامه با حدود ۱۲۲ هکتار و پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما