۰
plusresetminus
فرمانداری شیراز:

اطلاعیه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
به آگاهي متقاضیان محترم داوطلبی انتخابات سراسري دوازدهمين دوره¬ی مجلس شوراي اسلامي می رساند .
اطلاعیه
به گزارش حافظ خبر،  در اجراي ماده¬ی 53 قانون انتخابات مذکور، ثبت نام داوطلبان از روز پنجشنبه مورخ 27/07/1402 تا روز چهارشنبه مورخ 03/08/1402 جمعاً به مدت 7 روز  و از ساعت 8 لغایت 18 به عمل خواهد آمد؛ لذا داوطلبان مي¬توانند به منظور اعلام داوطلبي خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت نام خود را انجام داده اند، در مهلت تعيين شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام نمایند. 
به استناد ماده¬ی 31 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تبصره¬های ذیل آن، انتخاب¬شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1) اعتقاد و التزام عملي به اسلام؛
2) التزام عملي به  نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران؛
3) تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران؛
4) ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه؛
5) داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن؛
6) نداشتن سوء شهرت در حوزه¬ی انتخابيه؛
7) داشتن سلامت جسمی و روانی به گونه‌ای که توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی را داشته باشد؛
8) حداقل سن سی (30) سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج (75) سال تمام؛
9) گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضائی در یک یا همه آنها در بخش دولتی ، عمومی یا غیرعمومی؛ 
10) داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم قانونی. 
الف: داوطلبان نمايندگي اقليت¬هاي ديني مصرّح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذكور در بند (1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت¬العقيده باشند.
ب: هر دوره¬ی نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي¬شود. 
ج: ملاك محاسبه¬ی سن اشخاص براي ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاريخ تولد اوليه¬ی ثبت شده در شناسنامه¬ی رسمي است و تغييرات بعدي توسط دستگاه¬هاي ذي‌ربط به استثناي محاكم قضائي ملاك عمل نمی باشد.
د: بر اساس ماده¬ی (18) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان مصوب 31/3/74 و تبصره¬ی ماده¬ی (21) قانون حمايت از آزادگان مصوب 13/9/68 و بند «الف» ماده¬ی (44) قانون برنامه پنجم و جزء (6) بند «ث» ماده¬ی (88) قانون برنامه¬ی ششم، كليه¬ی جانبازان، آزادگان، رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه¬ی حضور در جبهه دارند و همچنین فرزندان شهدا ، از يك مقطع تحصيلي بالاتر برخوردار مي¬گردند. 

داوطلبان گرامی پیش از تکمیل کاربرگ پرسشنامه ، می بایست به نکات زیر دقت نمایند:
1- تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره 3 ماده 53 است که حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب می باشد . این پرسشنامه توسط وزارت کشور تهیه و به تأیید هیأت مرکزی نظارت رسیده است.  
2- پس از تکمیل پرسشنامه و اخذ شناسه رهگیری، ثبت نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد ، لذا ضروریست داوطلب با دقت کامل پرسشنامه را تکمیل نماید.  
3- چنانچه به غیر از نام و نام خانوادگی مندرج در شناسنامه، به نام دیگری نیز مشهور هستید، لازم است در قسمت «شهرت» این پرسشنامه آن را اعلام نمایید. درج «شهرت» در آگهی اسامی نامزدها (روز اخذ رأی)، منوط به درج آن در این پرسشنامه و تأیید هیأت اجرایی می‌باشد. 
4- شورای نگهبان می‌تواند به منظور اطمینان از داشتن «سلامت جسمی و روانی » ، «توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی» و « عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان» داوطلبان، موضوع را از « سازمان پزشکی قانونی» استعلام نماید. ( تبصره ذیل بند 7 ماده 31)  

5- به منظور تدقیق و تسریع در امر احراز صلاحیت، داوطلبان می‌توانند به صورت اختیاری، شرح مختصری از زندگی خود، افتخارات و آثار و مدارک اثباتی را  در محل تعیین شده ثبت و یا افراد موثقی را به عنوان «معرف» معرفی نمایند. 
6- عدم تکمیل پرسشنامه مخصوص اعلام داوطلبی، عدم بارگذاری مدارک و گواهینامه‌های مربوط و یا عدم اخذ شناسه رهگیری در موعد مقرر به منظور تأیید نهایی ثبت نام، به منزله عدم ثبت نام است. ( تبصره 2 ماده 53) 
7- یک شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه های انتخاباتی خود را نزد بانک های عامل تعیین و یا افتتاح نموده و  گواهی اخذ شده از بانک را مبنی بر اینکه اطلاعات مربوط به حساب یاد شده بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، قابل رصد خواهد بود ، در کاربرگ پرسشنامه بارگذاری نمایند. (قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی مصوب 6/11/1398)

8- فردی را به عنوان نماینده مالی ( این شخص می تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی و یا خود داوطلب باشد) در کاربرگ پرسشنامه معرفی نماید. (قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی مصوب 6/11/1398)

گواهی‌های لازم جهت بارگذاری در حین ثبت نام : 
1- ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط از سوی همه ی داوطلبان ، مبنی بر داشتن حداقل 5 سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی ، عمومی یا غیر عمومی در هنگام ثبت نام (دستورالعمل آن از تارنمای وزارت کشور قابل دریافت می باشد)
ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء یا قطع هرگونه رابطه استخدامی و همکاری و عدم اشتغال در پست یا مقام یا سمت یا مشاغل ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مشمولین این ماده

ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان شیراز
اطلاعيه شماره (9)

به آگاهي متقاضیان محترم داوطلبی انتخابات سراسري دوازدهمين دوره¬ی مجلس شوراي اسلامي می‌رساند، همچنانکه در اطلاعیه شماره 8 ستاد انتخابات کشور اعلام گردید، در اجراي ماده 7 قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی»، ضروریست داوطلبان گرامی به یکی از شعب بانکهای عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری صرفاً جهت هزینه‌های انتخاباتی تعیین و یا افتتاح نموده و مجوز در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به حساب یاد شده به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، را به بانک مربوطه اعلام دارند.  
شایان ذکر است ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه شماره 177923/02 مورخ 25/07/1402 ( به پیوست ) نسبت به ابلاغ موضوع مورد نظر به بانک های عامل، اقدام نموده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما