۰
plusresetminus
فرهنگی ، اجتماعی :

تلاش برای اشاعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت تعلل نکنید.
تلاش برای اشاعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
به گزارش حافظ خبر، مجید وامق سرپرست فرمانداری این شهرستان در مراسم استقبال از شهید گمنام با تاسی از آیه ۱۴۶ سوره مبارکه آل عمران بیان داشت:
واژه "ربیون" که در این آیه شریفه آمده است به کسانی گفته می‌شود که ارتباط و پیوند محکم با خدای متعال دارند و در این راه مقاوم و با اخلاص هستند. 

وی در ادامه گفت: مصداق بارز "ربیون" در عصر حاضر جمیع شهدای انقلاب هستند که همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای ارزش‌ها و آرمان‌های الهی کردند. کسانی که در این راه نه سستی ورزیدند نه ضعف در آنها پدیدار شد و نه تن به تسلیم و خواری دادند.

 دکتر وامق در ادامه بیان داشت: شهدای گمنام مقام معنوی و الهی برای مردم دارند؛ البته نامشان مهم نیست و ما به اشتباه این بزرگواران را گمنام خطاب می‌کنیم در حالی که شهدای گمنام در عرش الهی شناخته شده هستند و "عند ربهم یرزقون".

وی تصریح کرد: بدون شک همه شهدا دارای مقام والایی هستند؛ ولی شهدای گمنام مقام و جایگاه والاتری دارند و اینقدر نزد خدای متعال مقرب هستند که حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام در محضر خداوند شرفیاب شدند.
سرپرست فرمانداری فراشبند در پایان ضمن تاکید و توصیه به همه مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر به ویژه متولیان فرهنگی و هنری گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار جهاد و شهادت تلاش کنید؛ چرا که دشمن در جنگ شناختی به دنبال زدن لایه‌های فرهنگ به ویژه اعتقادات، ارزش‌ها و آرمان‌هاست، چرا که بنا به اظهار نظر تئوریسین‌های غربی عامل شکست دشمن از جمهوری اسلامی ایران پررنگ بودن این فرهنگ غنی شیعی، یعنی فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت می باشد که برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی و مهدویت است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما