۰
plusresetminus
فرهنگی ، هنری:

رونمایی از سیب بهشتی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از  به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از مجموعه اشعار جایزه ادبی ریحانه با عنوان سیب بهشتی و محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اشعار کلاسیک و نو به کوشش راضیه عابدینی رونمایی شد و از برگزیدگان تقدیر شد.
رونمایی از سیب بهشتی
به گزارش حافظ خبر، احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و
قائم مقام دائره المعارف بزرگ اسلامی در این مراسم که با شعرخوانی شاعران همراه بود نام زهرای مرضیه را سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام دانست و گفت: خلافت بغداد جمعی از شیعیان را جمع می کند که گواهی بگیرند امامان از تبار فاطمی نیستند ، نام مبارک فاطمه زهرا پرطنین بوده است ، که خلافت بغداد را به نگرانی وا می دارد.
وی دانشگاه الازهر مصر را از بقایای دولت فاطمی برشمرد و اظهار کرد: برای نخستین بار دانشگاه الازهر مصر مذهب شیعه را مذهب رسمی دانست ، نام دانشگاه الازهر برگرفته از نام فاطمه زهرا(س) است.
ایشان در ادامه عنوان کرد : حضرت زهرا(س) از فدک دفاع می کرده اند ، این دفاعیه از این منظر بوده است که بقیه نیز بتوانند حق خود را بگیرند ، حضرت زهرا(س) فرمودند اگر حق من ضایع شود فردا در جامعه اسلامی چه اتفاقی رقم خواهد خورد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(ع) در موضوع فدک در مقابل یک موضوع گرفتن حق می ایستد ، پشتوانه و پایگاه مردمی حضرت زهرا(س) بسیار حائز اهمیت بود که حضرت این موضع را داشتند.

مسجد جامعی تصریح کرد: پشتوانه معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) حتی به داد کسانی که در برابر او ایستاده بودند می رسید ، در میان کسانی که با حضرت ستیز داشتند هنگامی نام حضرت می آمد ترس وجود داشت.

وی حضرت زهرا(س) را سرمایه اتحاد جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: حضرت به عنوان یک سرمایه می تواند همه جهان اسلام را در کنار هم قرار دهد و همه دل ها را لبریز از محبت کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: هنگامی رودکی پدر شعر و موسیقی فارسی راجب به حضرت زهرا و امیر المومنین(ع) می گوید مشخص می شود که چقدر با ایرانیان اجین شده است.

ابونجمی امام جمعه اهل تسنن خنج نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت حضرت زهرا(س) اظهار کرد گفت : این مراسمات سرمایه ای برای روز رستاخیز است ، عدالت ، محبت ، گذشت و عفو از ارزشهای جبین بزرگان دین هویدا شده است.

در این مراسم تندیس جایزه ادبی ریحانه به برگزیدگان اهدا شد. 
لازم به ذکر است که قبل از این مراسم 
کارگاه آموزشی شعر معاصر در شهرستان مهر برگزار گردید که این کارگاه آموزشی شعر معاصر به همت مرکز اسلامی فاطمیه و با همکاری انجمن ادبی مهرانه مهر با حضور  آقای عبدالجبار کاکایی در سالن خدیجه کبری  با حضور 16 شاعر برگزار گردید  که در حاشیه آن کارگاه عضو انجمن داستان ویرگول
بر لزوم برگزاری کارگاه های شعر در شهرستان ها
تاکید کرد و گفت: شهرستان لامرد و مهر شعرای قوی دارند که مقام های کشوری کسب کردند لذا برگزاری این مراسمات کمک بزرگی به دیده شدن مجموعه های شعر و شعرا می کند.

 فاطمیه صدیقه رفیعی در حاشیه برگزاری کارگاه شعر با اشاره به برگزاری این کارگاه اظهار کرد: برگزاری اینگونه جلسات با حضور اساتید بزرگ مانند استاد کاکایی بسیار مطلوب بوده چراکه می توانیم از نظرات ایشان بهره ببریم.

عضو انجمن شعر روشنا با تصریح بر اینکه برگزاری کارگاه شعر در شهرستان های جنوبی را فرصت مناسبی برای شناخته شدن و بهره وری است ، عنوان کرد بیان نمود : اینکه شعرای شهرستانی بتوانند اساتید بزرگ شعر را ببیند و از نظرات آنان استفاده کنند کار بسیار بزرگی است ، امیدواریم برگزاری این گونه کارگاه ها تداوم داشته باشد و این پیگیری انجمن های شعر لامرد و مهر را می طلبد.
وی ضمن قدردانی از انجمن شعر مهرانه  خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور شاعران در اینگونه کارگاه ها باید از عموم مردم نیز جهت استعدادیابی دعوت به عمل بیاید ، شهرستان لامرد و مهر شعرای قوی دارند که مقام های کشوری کسب کردند لذا برگزاری این مراسمات کمک بزرگی به دیده شدن مجموعه های شعر و شعرا می کند.
رفیعی با تاکید بر اینکه انجمن داستان ویرگول به عنوان انجمن برتر جشنواره داستان کوتاه نارنج شناخته شد، متذکر شد: با این تفاسیر هنوز با مشکلات مکان و بودجه جهت برگزاری کارگاه های داستان در سطح شهرستان مواجه هستیم.
این نویسنده و شاعر بیان کرد: از مسئولان تقاضا داریم که توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر و هنرمند داشته باشند ، مسئولان باید صدای ما در مرکز استان باشند.
البته در همه مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد در کنار ما بوده و همکاری های لازم را داشته اند اما انتظاری که داریم این است که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا بخش شعر و هنر از مغفولیتی که دارد بیرون بیاید.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما