۰
plusresetminus
سازمان صمت :

از صنعت فولاد حمایت می‌کنیم تا خوداتکا شویم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
تداوم حضور در صنعت فولاد و حرکت به سمت توسعه پایدار، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید است .
از صنعت فولاد حمایت می‌کنیم تا خوداتکا شویم
به گزارش حافظ خبر، روز یک شنبه یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به همراه حسام مقدمعلی معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی و تعدادی از مدیران ایمیدرو، با هدف بررسی طرح‌های فولادی و صنایع معدنی استان فارس و با همراهی حسن شیخ‌نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، کرم اله رنجبر فرماندار خرامه و تشکلهای بخش خصوصی از فرآیند ساخت مجموعه فولادگهر فرزانگان خرامه طرح گندله آهن، پروژه طراحی و بهسازی قطعه دوم محور خرامه و نی‌ریز و در ادامه از مراحل تولید فولاد غدیر نی‌ریز کارخانه گندله‌سازی، کارخانه فولادسازی( اجرای عملیات ذوب ) و فرآیند تکمیل طرحهای در دست اجرای این مجموعه بازدید و کارخانه تصفیه پساب صنعتی فولاد نی‌ریز را افتتاح کرد.
 در این بازدید ضمن بررسی میزان توانمندیهای این دو مجموعه فولادی طی نشستی مشترک مسایل و مشکلات توسط مدیران عامل و دستگاههای اجرایی ذی ربط مطرح و تصمیمات اجرایی و عملیاتی اتخاذ شد.
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو 
در بازدید از طرح درحال ساخت گندله آهن خرامه با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه گفت: ضرورت دارد؛ همه متولیان در راستای تسریع در روند بهره‌برداری طرح گندله آهن خرامه، با هم‌افزایی و فراسازمانی در کوتاهترین زمان ممکن و به صورت اثر بخش کار را به نتیجه پایدار برسانند.
موثقی‌نیا در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز گفت: در دولت و ایمیدرو از صنعت فولاد حمایت می‌کنیم تا فناوری در تولید فولاد داخلی شود و خوداتکا شویم و بتوانیم طراحی و مدیریت فناوری را خودمان انجام دهیم.
 وی گفت: تلاش‌های شما در فولاد نی‌ریز در راستای اهداف نظام و فرموده مقام معظم رهبری و شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید است و ضرورت دارد فولاد غدیر نی‌ریز با تمام ظرفیت در راستای افزایش تولید در بخش‌های مختلف تلاش کند تا سایر طرح‌ها به زودی فعال شود.
در این سفر همچنین از پروژه طراحی و بهسازی قطعه دوم محور خرامه‌-نی‌ریز، که با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد ریالی ایمیدرو و در راستای توسعه زیرساخت‌های معادن بخش خصوصی اجرایی شده است؛ بازدید شد.
این مسیر به طول ۲۷.۲ کیلومتر و عرض ۱۱ متر در شهرستان خرامه و در ناحیه استهبان واقع شده است که ۱۷ کیلومتر آن آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است و بخش باقی‌مانده با مشکل معارض روبروست که روند رفع موانع موجود در دست پیگیری است.
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران توسعه زیرساخت‌های معادن به ویژه در حوزه برق‌رسانی و جاده‌سازی را، از سیاست‌های اصلی ایمیدرو در نقاط مختلف کشور نام برد و ابراز امیدواری نمود تا روند آماده‌سازی این مسیر تسریع گردد.

*افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی مجتمع فولاد غدیر نی ریز*

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بهره‌برداری از پروژه بازچرخانی پساب صنعتی در فولاد غدیر نی‌ریز(تصفیه‌خانه پساب صنعتی) با میزان سرمایه‌گذاری ۱۸۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۵ نفر جهت استفاده بهینه از آب و در راستای بهبود شرایط زیست محیطی با حضور معاون وزیر صمت انجام شد.
تصفیه پساب صنعتی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با
ظرفیت تولید ۱۸۱۴ متر مکعب بر روز و ریکاوری ۹۳ درصد و با
هزینه ۲.۶۵۰ میلیون یورو (۵۰ میلیارد تومان) در مدت زمان ۴۰ ماه به بهره‌برداری رسید که این فرآیند تصفیه پساب صنعتی در دو بخش پیش‌تصفیه و تصفیه به صورت شیمیایی انجام می‌شود.
حمیدرضا ایزدی در جریان بازدید از طرح درحال احداث تولید گندله آهن خرامه گفت: کارخانه گندله‌سازی گهر فرزانگان خرامه در زمینی به مساحت ۹۹ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال با تولید گندله سنگ آهن به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۲ درصد درحال ساخت است که در زمان بهره‌برداری بیش از ۴۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
 ایزدی با اشاره به اینکه کاربرد محصولات تولیدی فولاد خرامه تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی است افزود: ضرورت اجرای این طرح ایجاد اشتغال، رفع محرومیت و ایجاد رونق اقتصادی است.

ایزدی در خصوص شرکت فولاد غدیر نی‌ریز اظهار داشت: این شرکت با تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزارتن در حال فعالیت است که طرح توسعه آن هم در فاز اول شمش فولادی( فولاد خام ) با ظرفیت ۸۰۰ هزارتن، اشتغال ۵۶۰ نفر، سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریال با کاربرد تولید انواع صنایع فلزی شامل صنایع خودرو، هوافضا، نظامی و ساختمانی و... با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است.
مدیرکل صمت فارس با اشاره به اولویت‌های حرکت به سمت توسعه پایدار و تکمیل زنجیره ارزش در فولاد، افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید جهت تداوم حضور در این صنعت اثر‌بخش در اقتصاد کشور اضافه کرد: فاز دوم طرح توسعه در فولاد غدیر نی‌ریز(گندله‌سازی) در زمینی به مساحت ۹ هکتار با ظرفیت سالیانه ۲.۵ میلیون تن و ایجاد اشتغال بیش از ۱۴۰ نفر با سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال، همچنین فاز سوم طرح توسعه آهک پخته شده (کلسینه شده) با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۶۰ نفر در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در حال ساخت است.
کد مطلب : ۲۸۴۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما