۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی در خطبه های نمازجمعه شیراز:

نباید اجازه داد برخی دولتهای ظاهرا اسلامی، پول خود را صرف تخریب وجهه و نابودی اسلام کنند/آنچه که انقلاب اسلامی را حفظ کرده و می کند جوانان مومن و باایمان هستند

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:راهپیمایی 22 بهمن به سران استکبار و نظام سلطه پیام می دهد که ملت ایران بر سر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده است و بر سر حقوق حقه خود معامله نمی کند.

 آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: 22 بهمن برای ملت ما حکم سه عید بزرگ را داشته و دارد، در حکم عید فطر است چون دوره طولانی روزه امت ما به پایان رسید، سختی ها، رنج ها و محرومیت هایی که از سوی حکومت گران مستبد خارجی و چهره های وابسته داخلی بر ملت ما تحمیل شده بود با این عید فطر به پایان رسید.

وی افزود: از سوی دیگر 22 بهمن برای ملت ما حکم عید قربان را دارد چون ملت ما اسماعیل های خودش را در این روز و در این ایام قربانی کرد و بالاخره 22 بهمن حکم عید غدیر دارد که ولایت و امامت به مردم معرفی شد و اتمام نعمت انجام گرفت و فضای حاکمیت ارزش های الهی در جامعه ما آماده شد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن به سران استکبار و نظام سلطه پیام می دهد که ملت ایران بر سر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده است و بر سر حقوق حقه خود معامله نمی کند.

ایمانی تصریح کرد: پیام نخست مردم ما برای جهان این است که آنچه در عرصه های علم و فناوری، در عرصه صنایع دفاعی و موشکی، در عرصه نانو، در عرصه پزشکی و در عرصه انرژی هسته ای به دست آورده است به هیچ شکلی قابل معامله نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به جوانان شما نامه نوشت و فضای خارج شدن از حصار را برای شما آماده کرد از این فرصت استثنایی استفاده کنید گرچه حکومت گران اروپایی و آمریکایی اجازه نمی دهند این نامه در اختیار جوانان قرار بگیرد اما حصارها را بشکنید تا طعم شیرین آزادی و استقلال را همانند ملت ایران بچشید.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: پیام سوم این حرکت به مسلمانان جهان است بدین مضمون که اسلام را از دست ندهید مردم ایران برای اسلام در صحنه ماندند، اجازه ندهید بعضی از دولت ها پول کشورهای اسلامی را خرج نابودی اسلام و بدنام کردن اسلام کنند و شما نظاره گر بی تفاوت باشید.

وی همچنین گفت: راهپیمایی 22 بهمن به دولت مردان ما نیز پیام می دهد و می گوید ما برای اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده ایم، ما برای ارزش های والای دینی حاضر به فداکاری هستیم شما هم اجازه ندهید ارزش های الهی و دینی در جامعه کمرنگ شود، اجازه ندهید معیارهای الهی دچار آسیب شود.

آیت الله ایمانی متذکر شد: دولتمردان باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در عرصه مسائل اقتصادی پیاده کنند، از حوزه شعار، سخنرانی، بنر و همایش خارج شده، کاری کنند که زندگی مردم تغییر پیدا کند، اشتغال بالا برود، بیکاری کم شود و رکود و تورم و گرانی مهار شود.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه ها اظهار داشت: گرچه روزهای پایانی بهمن منتهی به روز 22 بهمن پر از خاطره، خروش، حرکت و حماسه بوده و تاریخ سال 57 هر ساعت و لحظه با یک حادثه جدیدی روبرو بود اما آنچه همافران در 19 بهمن ماه انجام دادند که مقابل امام راحل رژه رفتند و سلام نظامی دادند درحالی که هنوز حکومت شاهنشاهی نابود نشده و ارتش تسلیم نشده بود آنان در برابر امام عرض ادب کردند، حادثه ای سرنوشت ساز بود.

به گفته وی، به دنبال اقدام همافران، حوادثی اتفاق افتاد که این حوادث منتهی به حکومت نظامی از چهار بعدازظهر شد که آن حکومت نظامی بعدتر شکسته شد و درگیری ها و تیراندازی هایی در پادگان های نیروی هوایی صورت گرفت و سرانجام کار به 22 بهمن و پیروزی امت حزب الله رسید.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: به همین مناسبت حرکت حماسی همافران را در آن روز و شرایط ارج می نهیم و روز نیروی هوایی را گرامی می داریم، نیرویی که از آغاز جنگ تحمیلی تا به امروز همواره در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و فضای دفاع از مردم گام برداشته و شهدای فراوانی از چهره های بلندی که داشته به اسلام عزیز تقدیم کرده است.

خطیب نماز جمعه شیراز یادآور شد: در همین ایام چهارمین ماهواره ایران با ماهواره بر ایران به فضا پرتاب شد و باید این موضوع را به عزیزان هوا و فضا که توانستند در این مسیر گام های بلند و ارزشمندی را بردارند و به ملت ایران تبریک گفت.
 
منبع: فارس
کد مطلب : ۴۸۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جوانان مومن و با ایمان