۰
plusresetminus

بازدید از آرامگاه حافظ 24 ساعته می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی گفت: بازدید از آرامگاه حافظ از یکم فروردین ماه تا پایان ایام نوروز برای رفاه حال مسافران و مهمانان نوروزی به صورت 24 ساعته خواهد بود.
جمشید معینی در جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر فارس که با محوریت نوروز 94 در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد از افزایش ساعات بازدید از مکان های تاریخی فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی در ایام نوروز 94 خبر داد و اظهار داشت: بازدید از آرامگاه حافظ از صبح نخستین روز پس از تحویل سال (یکم فروردین ماه) تا پایان ایام نوروز برای رفاه حال مسافران و مهمانان نوروزی به صورت 24 ساعته خواهد بود.

وی در این جلسه که به منظور هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی و اطلاع رسانی برگزار شد مبحث اطلاع رسانی را یکی از مهم ترین نیازهای مسافران و میهمانان نوروزی برشمرد و بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب به مسافران به منظور تسهیل در امور مربوط به بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی، تعیین مسیر سفر، اطلاع از برنامه ها و تمام اطلاعات موردنیاز سفر اعم از جایگاه های خدمات رسانی، بهداشت، امنیت و ... تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی گفت: تلاش داریم با همکاری سایر نهادهای متولی اقلام تبلیغاتی موردنیاز مسافران را چاپ کرده و از طریق دفاتر اطلاع رسانی در اختیار آن ها قرار دهیم.

معینی افزود: این اقلام در سطح شیراز و سایر شهرستان های استان فارس در قالب چاپ نقشه، بروشور و کتابچه های راهنمای مسافران تهیه و توزیع می شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس از استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی، فرهنگی زیر پوشش این اداره کل که مورد بازدید گردشگران قرار دارند خبر داد و اضافه کرد: تعدادی راهنمایان گردشگری زیر نظر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری این استان فعالیت خواهند داشت که مسافران به منظور استفاده از خدمات آن ها باید نسبت به تهیه بلیت راهنمای گردشگری اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شلوغی جمعیت و برحسب نیاز مسافران برخی از افراد نیز با عنوان حامیان میراث فرهنگی با لباس های ویژه در اماکن تاریخی مستقر خواهند شد که این افراد در هدایت مسافران، نظم و انضباط محیطی، مراقبت از آثار و پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی های مختصر در ارائه خدمات به مسافران همکاری می کنند.
 
منبع: فارس


کد مطلب : ۴۹۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما