۰
plusresetminus

آغاز محکومیت زندان «محمدرضا رحیمی» و چند نکته مهم/ مبارزه با فساد «چپ و راست» نمی شناسد!/ مردم در انتظار صدور حکم عادلانه «م.ه»

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
می توان انتظار داشت پس از قاطعیت قوه قضائیه در اجرای عدالت در خصوص محمدرضا رحیمی، این رویداد نیک در خصوص یکی از نمادهای بارز پدیده
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - سرانجام، پس از کش و قوسهای فراوان و پس از تایید حکم زندان محمدرضا رحیمی، وی برای گذراندن 5 سال محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد تا عملا، نظام اسلامی ثابت کند هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نمی شناسد. محمدرضا رحیمی بالاترین مقام مسئول در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است که به دلیل فساد اقتصادی به زندان می افتد و البته این امر، برگ زرینی در تاریخ انقلاب خواهد بود. بروز فساد در میان مسئولان گرچه امری مذموم و ناپسند است اما اتفاقی است که در ساحت فردی رخ می دهد و در حکومت نبوی و علوی نیز فساد گرچه در ابعاد کم، اما در میان کارگزاران حکومتی مشاهده شده است اما نباید فراموش کرد سلامت یک حکومت در گرو عزم جدی در برخورد و مبارزه با فساد در هر سطحی که رخ داده باشد تعریف می شود. 
بر این اساس، محمدرضا رحیمی که زمانی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی بود و در ادامه، به معاون اول احمدی نژاد تبدیل شد و در حالی که خود مدعی بود «معاون اول نظام» است، بدون هیچ ملاحظه سیاسی محاکمه گردید و البته اگر سالها در حصار امن و ناصواب احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری دور دهم قرار نمی گرفت، شاید محکومیت و آغاز دوران زندان او سالها پیش آغاز می شد.
و اما قوه قضائیه که با محاکمه رحیمی نشان داد اسیر جایگاه افراد و نفوذ آنها در مبارزه با فساد نخواهد شد، اینک در آستانه آزمونی بزرگ تر و بلکه جدی تر قرار گرفته است.
مهدی هاشمی یا همان «م.ه» معروف، همان کسی است که در کنار محمدرضا رحیمی یا همان «م.ر» به عنوان یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی و امنیتی شناخته می شود. آن گونه که نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی گفته اند، جرایم مهدی هاشمی تنها در عرصه اقتصادی تعریف نمی شود و علاوه بر نقش وی در فتنه 88، رنگ و بوی امنیتی نیز به خود گرفته است.
اینک قوه قضائیه باید ثابت کند در مبارزه با فساد، نه چپ می شناسد و نه راست؛ و برای او فرقی ندارد که پسر استوانه یا ستون نظام را محاکمه می کند و یا یک شهروند عادی، قوه قضائیه اینک باید اثبات نماید که نفوذ هاشمی رفسنجانی در ارکان و قوای مختلف و لابی پرقدرت رسانه ای حامی وی نخواهد توانست اندک تاثیری بر محکومیت مهدی هاشمی بگذارد چه اینکه خود هاشمی رفسنجانی نیز بارها بر لزوم اجرای عدالت تاکید ورزیده است.
در خصوص میزان محکومیت مهدی هاشمی نمی توان پیش داوری کرد چرا که محتوای پرونده وی همچنان محرمانه است و جلسات دادگاه او نیز به صورت غیرعلنی برگزار شده و می شود اما همانگونه که اشاره گردید، می توان انتظار داشت پس از قاطعیت قوه قضائیه در اجرای عدالت در خصوص محمدرضا رحیمی، این رویداد نیک در خصوص یکی از نمادهای بارز پدیده «آقازادگی» نیز رخ دهد.
کد مطلب : ۵۰۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما