۰
plusresetminus

نجات يك قلاده گرگ در پاسارگاد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۴
رییس اداره محیط زیست پاسارگاد گفت: یک قلاده گرگ که درون استخر آبی گرفتار شده بود با تلاش محیط بانان نجات پيدا كرد و در طبيعت رها شد.
كشاورز خاطرنشان كرد: یک قلاده گرگ درون يك استخر آب در محدوده روستاي اكبرآباد پاسارگاد گرفتار شده بود، با تلاش دو ساعته نيروهاي مردمي و ماموران يگان حفاظت محيط زيست نجات پيدا كرد.
گرگ ها گنجینه با ارزش حیات وحش محسوب مي شوند و وجود آنها در ایجاد تعادل اکولوژیکی ضروری است.
گرگ سگ سانی است بزرگ شبیه به سگ با دم افتاده، رنگ گرگ متغیر و بطور کلی خاکستری و زرد یا قهوه ای مخلوط با موهای سیاه است.
گرگ ها معمولاً زیر ریشه و تنه درختان افتاده یا حفرهایی که بوسیله جانوران دیگر ساخته شده بسر می برند، احیاناً در سوراخ کوه ها نیز آشیانه می گیرند بيشتر در جلگه ها و جنگل ها و مناطق کوهستانی دیده می شوند.
این گوشتخوار بسیار باهوش، به صورت اجتماعی و در گروه های ۲۰ تایی زندگی می کند. در داخل هر گروه یک جامعه طبقاتی بخوبی تنظیم شده وجود دارد که توسط یک نر و ماده غالب هدایت و رهبری می شود.
گروه های خانواده گرگ ها، قلمرو گسترده ای تا هزار کیلومتر متر مربع را اشغال می کنند.
گرگ ها در قدیم در همه جهان پراکنده بودند ولی امروزه تنها در خاورمیانه، اورآسیا و آمریکای شمالی دیده می شوند.
به دلیل شکار غیر قانونی این جانوران و نیز کم شدن طعمه های طبیعی شان تعداد آن ها در جهان رو به کاهش رفته است.
گرگ به عنوان یک درنده موفق در رأس هرم غذایی، در بین جانداران خشک زی قرار گرفته است. همتای او در دریاهای عالم کوسه ها هستند با این تفاوت که گرگ ها از زندگی اجتماعی فوق العاده پیچیده برخوردارند و کوسه ها تک زی هستند و از نظر هوش، نظم گروهی و انضباط بین افراد داخل گروه خانوادگی، گرگ ها تقریباً در جهان درندگان، جز خانواده سگ ها، بی همتا هستند.
 
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۵۰۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما