۰
plusresetminus

نشان کمیسیون ملی یونسکو به پروفسور خدادوست اهدا شد

تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
نشان کمیسیون ملی یونسکو به پروفسور علی اصغر خدادوست، چشم پزشک نامدار ایرانی اهدا شد.
در مراسم نکوداشتی که شامگاه جمعه برای اولین بار در شیراز برگزار شد نشان ملی یونسکو به پروفسور خدادوست، جراح و چشم پزشک ایرانی اهدا شد.
پروفسور خدادوست بی پیرایه و خالصانه در حفظ همبستگی ایرانی ها کوشید
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در این مراسم سابقه آشنایی با پروفسور خدادوست را به دورانی پیوند زد که در سازمان ملل مشغول به کار بود و در این باره، گفت: در سال هایی که جنگ تحمیلی در جریان بود پروفسور خدادوست تلاش های بسیاری در زمینه راه اندازی تشکل های تخصصی و پیوند ایرانی های ساکن آمریکا با مردم ایران بی پیرایه و خالصانه انجام داد تا این همبستگی در ایران حفظ شود.
کمال خرازی، مقام پروفسور خدادوست را در خدمت به خلق خدا عنوان کرد و افزود: این شخصیت بزرگ نه تنها در عالم پزشکی خدمت گذار مردم است بلکه به ایران و ایرانی ها عشق ورزیده است.
وی با تاکید بر اینکه این چهره پزشکی جهان در نزدیک کردن ایرانی ها به یکدیگر در تنگانها تاثیرگذار بوده و هست، بیان کرد: این شخصیت علمی در زمینه پزشکی و خدمت به مردم افزون بر ایرانی ها به مردم آمریکا هم بی پیرایه خدمات ارزنده ای عرضه داشته است.
خرازی وجود چنین شخصیت هایی در عرصه بین المللی را سرمایه ای ارزنده برای ایران عنوان کرد و افزود: همت پروفسور خدادوست در خدمت صادقانه به مردم از او حکیمی فرزانه ساخته است که نه فقط به جسم بلکه به روح همنوعانش توجه دارد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، گفت: خدادوست خدا را دوست دارد و خدا هم او را دوست دارد همچنانی که خداوند چشم به انسان ها داد که دنیا را ببینند و با تمام وجود آنرا دوست بدارند، خداوند هم اورا دوست دارد و حفظ می کند.
امروز بار سنگینی بر دوشم گذاشتید که نفسم را بند آورد
در ادامه این مراسم پروفسور خدادوست نیز گفته های حاضران و سخنرانان این مراسم را بار سنگینی بر دوش خود عنوان کرد و گفت: این ها امروز بار سنگینی بر دوشم گذاشت که نفسم را بند آورد.
وی با بیان اینکه گاهی به دید بصیرت باید به خود نگاه کرد، افزود: کالبد انسان قفس و قالبی است که من را در خود حبس می کند.
 پروفسور خدادوست، ادامه داد: آنچه انسان در طول زندگی با کوشش به دست می آورد برای قفس تن است که بالاخره این قفس خواهد رفت و این من است که باقی می ماند من، قسمتی از باری تعالی است و وقتی قالب را به خاک می سپارند به خداوند می پیوندد.
وی با ابراز اینکه هر نسلی که می گذرد این من انسان داناتر و با تجربه تر می شود یادآور شد: تلاش کنید همیشه با این من که متعلق به خداست آن گونه که حق اش است رفتار کنید.
پروفسور خدادوست به روزهایی که در اثر بیماری در کما قرار داشت اشاره کرد و گفت: این واقعه، فرصتی به من داد تا یکبار دیگر کارهایی که انجام نداده ام را بتوانم در این دنیا به سرانجام برسانم.
باید از زندگی مردانی مانند خدادوست درس گرفت
استاندار فارس هم در این آیین با تاکید بر اینکه باید از زندگی مردانی مانند خدادوست درس گرفت، افزود: همواره در ایران و هر جمعی، انسان های بزرگی هستند که عموما از آنها غافل هستیم، مگر نهادهایی مانند کمیسیون ملی یونسکو که این منزلت را دارد که مجموعه ای از فرهنگ، معرفت و دانش را برای غفلت زدایی مورد تقدیر و پاسداشت قرار دهد.
محمد احمدی، بزرگی پروفسور خدادوست را عالمگیر دانست و گفت: هر چند این دانشمند بزرگ از شیراز برخاسته، اما او متعلق به عالم بشریت است.
وی این چهره پزشکی ایران و جهان را دانشمندی انسان دوست عنوان کرد و یادآور شد: او به عنوان فردی که متوجه خداست و به انسانیت عشق می ورزد بدین خاطر پیوندی صمیمی با مردم دارد و از این رو ماندگار است.
استاندارفارس افزود: انسان دوستی در پروفسور خدادوست موج می زند و وارسته و فارغ از تمام وابستگی ها موجب شده از او شخصیتی نامدار و نام آور در سپهر علم و دانش بسازد.
احمدی با تقدیر از این اقدام کمیسیون یونسکو، گفت: شیراز، فارس و ایران به وجود پروفسور خدادوست ها و تمامی آنهایی که به عشق کشور به این مردم خدمت می کنند و گره مشکلات بشریت را باز می کنند افتخار می کند.
 
منبع: مهر
کد مطلب : ۵۲۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما