۰
plusresetminus

دستگاه‌ها از ظرفیت تفاهم‌نامه شهرداری شیراز و یونسکو بهره ببرند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با تأکید بر بهره گیری همه جانبه از ظرفیت های فارس و شیراز گفت: دستگاه ها از ظرفیت تفاهم نامه شهرداری شیراز و یونسکو بهره ببرند.

 محمد فرخ زاده با اشاره به مبادله تفاهم نامه شهرداری شیراز و یونسکو، اظهار داشت: امروز هر پیمانی در عرصه بین الملل باید بر اساس حفظ اقتدار، مصلحت، عزت و تأمین منافع نظام و متکی بر صدور داشته های شیراز با محوریت مهد تمدن و فرهنگ اسلامی و ایرانی و سومین حرم اهل بیت (ع) و همچنین تبادل تجارب، مهارت ها، علوم و تحقیقات و هم افزایی دینی و فرهنگی باشد.

وی افزود: تحولات منطقه و محور قرار گرفتن ایران در منطقه و جهان و نیز صدور مبانی فرهنگی به دوردست ترین نقاط جهان از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به جمع آوری علوم و بومی سازی آن اشاره داشته اند، خاطرنشان کرد: در قرآن بیش از 14 مرتبه به عبارت «قل سیر و فی الارض» اشاره شده است که نشان از لزوم تعامل و استفاده از داشته های سایر کشورها دارد.

فرخ زاده، شیراز را شهری مؤثر در ابعاد ملی و بین المللی دانست و بیان داشت: شیراز داشته های مبتنی بر اعتقادات، خرد متعالی و دانش بسیار دارد که مشارکت در پیمان های بین المللی فرصتی برای ظهور و ثبت و عرضه آن ها به جهان و مردم آن است.

وی وجود بیش از 700 امامزاده واجب التکریم، بیش از 14 هزار و 600 شهید والامقام، بیش از یک هزار و  900 اثر ثبت شده ملی، بیش از 120 نوع صنایع دستی و ... را ازجمله ظرفیت های عظیم استان فارس و شهر شیراز دانست و گفت: آرامستان دارالسلام که مدفن علما و صلحای بزرگ است و نیز موزه ها ازجمله بزرگ ترین موزه سنگ، موزه پارس، خاتم، رادیو، سکه، آواها و نواها، لباس های سنتی و آیینی و وجود هنرمندان ملی و فراملی در شیراز ازجمله جاذبه های گردشگری و افتخارات خطه فارس و کلان شهر شیراز است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: شیراز علاوه بر این ظرفیت های عظیم، با زحمات متخصصان خود، به قطب سلامت، قطب الکترونیک، قطب دانشگاه و ... تبدیل شده است.

فرخ زاده در ادامه، امضای تفاهم نامه شهرداری شیراز با یونسکو را فرصتی برای شیراز دانست که شهرداری این شهر در قالب وظیفه مدیریت شهری، آن را دنبال می کند.

وی افزود: این تفاهم نامه عرصه همکاری در زمینه های تخصصی را برای همگان فراهم آورده که بهره گیری از آن، هنر دستگاه های مختلف است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: توسعه پایدار شهری، بهره گیری از دستاوردهای تحقیقاتی و استاندارد، عضویت در پیمان های میراث فرهنگی معنوی، مباحث آموزشی قابل استفاده و متناسب با فرهنگ و تمدن و اعتقادات این سرزمین، استفاده از ظرفیت دستاوردهای روز دنیا در مبانی توسعه پایدار شهری و انتقال داشته های ارزشمند به سایر نقاط جهان از طریق این تفاهم نامه دنبال می شود.

فرخ زاده با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها مشغول هویت سازی برای خود هستند و به دلیل اینکه سابقه تاریخی برخی از آن ها بیش از 300 سال نیست، به جعل سند و آثار تاریخی پرداخته اند، بر استفاده از ظرفیت بی نظیر شیراز و فارس با داشتن تمام ابعاد تاریخی، فرهنگی، مذهبی، هویت شهری و ... تأکید کرد.

وی اظهار داشت: پیمان یونسکو در شیراز سابقه ای دیرین دارد و آغاز آن زمانی بود که بر سردر سازمان ملل این بیت «بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند» از سعدی شیرازی را نوشتند.
 
منبع: فارس
کد مطلب : ۴۹۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما