۰
plusresetminus

ظرفیت فرودگاه شهید دستغیب شیراز به دو برابر افزایش می‌یابد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: ظرفیت فرودگاه شهید دستغیب شیراز در سال جاری به دو برابر افزایش می‌یابد
به گزارش حافظ به نقل از فارس از شیراز، حمیدرضا سیدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بین 80 تا 90 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب انجام می‌گیرد که با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری به 120 پرواز در روز افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه با تعامل و همکاری از سوی مسئولان این استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سال جاری فارس مالکیت یک شرکت هواپیمایی بومی را خواهد داشت، افزود: در همین راستا به‌زودی نیز تعدادی هواپیما از سوی سرمایه‌گذاران فارسی وارد شیراز می‌شود و نخستین فروند هفته گذشته وارد فرودگاه شهید دستغیب شده است.
سیدی بیان داشت: احداث پایانه پروازهای داخلی به مساحت 16 هزار مترمربع با هزینه‌ای حدود 20 میلیارد تومان که حدود 9 هزار مترمربع از این پایانه با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام‌ شده است.
وی اضافه کرد: محوطه‌سازی اطراف پایانه پروازهای داخلی به مساحت 90 هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد تومان، احداث موتورخانه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی با ساختمانی به مساحت یک‌هزار و 100 مترمربع  ازجمله طرح‌های در دست اقدام است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس بیان داشت: تونل انتقال انرژی به ابعاد دو در دو و شش متر و طول 700 متر با دستگاه‌های سردکن، دیگ‌های آب گرم و هواسازها و سایر تجهیزات با 10 میلیارد تومان هزینه در حال اجرا است.
سیدی اظهار داشت: خرید و تهیه پنج خودرو آتش‌نشانی و سه خودرو ویتارا برای ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه و بازسازی خودروهای قدیمی با هزینه‌ای حدود 8 میلیارد تومان ازجمله پروژهای در حال اجرا است.
 وی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان ایمنی و آتشانی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع و ساختمان پلیس فرودگاه شیراز به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع درمجموع با ساختمان ایمنی با هزینه‌ای حدود 7 میلیارد تومان در حال احداث است.
مدیرکل فرودگاه استان فارس تصریح کرد: توسعه پارکینگ، خرید سیستم سوئیچینگ برج مراقبت، توسعه پارکینگ هواپیماها به مساحت 33 هزار مترمربع، خرید تجهیزات فیبر نوری به دو مرکز شهید مدرس و شهید فیاض‌بخش و دستگاه‌های داخلی و سیستم «وی او آی پی» از جمله نیز فعالیت‌های در دست اجرا است.
سیدی بیان داشت: آغاز احداث پارکینگ طبقاتی، با گنجایش 750 خودرو و احداث پایانه خارجی به مساحت 21 هزار مترمربع در سه طبقه با موتورخانه تأسیسات مستقل از پایانه نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: تمام این طرح‌ها در سال جاری به‌غیراز پایانه پروازهای خارجی و نیز پایانه فرودگاه لامرد به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد مطلب : ۶۳۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما