۰
plusresetminus

مغلطه ای به نام ارتباط دادن عملکرد نوه با پدربزرگی که پیش از تولدش به شهادت رسیده است!/ پسر پورشه سوار تهرانی با شهید آیت الله ربانی شیرازی ارتباطی ندارد!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
ارتباط دادن عملکرد نوه ای که سالها پس از فوت و یا شهادت پدربزرگش به دنیا آمده است با وی، مغلطه ای بیش نیست چرا که هر فردی در درگاه خداوند پاسخگوی اعمال خود است
مغلطه ای به نام  ارتباط دادن عملکرد نوه با پدربزرگی که پیش از تولدش به شهادت رسیده است!/ پسر پورشه سوار تهرانی با شهید آیت الله ربانی شیرازی ارتباطی ندارد!
به گزارش "حافظ نیوز" بامداد دوشنبه ای که گذشت، تصادف پورشه زردرنگی که در خیابان شریعتی تهران با سرعت و به دلیل نامعلوم به درخت برخورد کرد و پسر و دختر جوانی در آن کشته شدند موجی از شایعات، تحلیلها و واکنش ها را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به همراه داشته است.
نخستین اتفاقی که شاید بتوان آن را در شبکه های اجتماعی کم سابقه و یا حتی بی سابقه دانست نوعی رضایتمندی از مرگ جوانان پولدار است که این مسئله می تواند ناشی از شکاف طبقاتی و یا ناامنی روانی باشد که در پی جولان برخی جوانهای سرمست غرور ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان ها در سطح جامعه به وجود آمده است.
پس از این اتفاق که البته ناگوار و تاسف برانگیز است، مخاطبان این دو جوان پولدار تهرانی در شبکه هایی نظیر فیس بوک و اینستاگرام به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافت و همانگونه که اشاره شد، از نظرات و کامنتهای عمومی انبوه در صفحات شخصی این دو جوان فوت شده اینگونه بر می آید که مردم دید بسیار منفی نسبت به این طبقه نوظهور اجتماعی دارند.
اما آنچه که در این میان بیش از همه به عنوان یک آسیب فرهنگی و یا حتی شیطنت برخی جریانات ضد فرهنگی به چشم می آید، سو استفاده از عنوان فامیلی پسر جوان فوت شده در این حادثه است.
ظاهرا پسر جوانی که در این حادثه جان خود را از دست داده نوه آیت الله شهید ربانی شیرازی، از فعالان و مبارزین پیش از انقلاب و نمایندهٔ سابق ولی فقیه در استان فارس و عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان بوده است.
نخستین نکته ای که باید به آن اشاره شود، این است که حالت غیر طبیعی سرنشینان خودرو در لحظه تصادف تا کنون از سوی هیچ ارگان رسمی عنوان و یا تایید نشده است.
مطلب مهم دیگر آن است که فرزند آیت الله ربانی شیرازی، مهندس محمد مهدی ربانی است که ثروت و فعالیت های اقتصادی وی هیچ ارتباطی با پدر بزرگوار ایشان که در سال 1360 طی یک حادثه رانندگی مشکوک دار فانی را وداع گفت نداشته و ندارد.
به همین ترتیب، ارتباط دادن عملکرد نوه با پدربزرگی که سالها پس از فوت و یا شهادتش به دنیا آمده است مغلطه ای بیش نیست چرا که هر فردی در درگاه خداوند پاسخگوی اعمال خود است و همانگونه که رفتار و عملکرد برخی نوادگان امام راحل و یا منصوبان شهید دستغیب را نباید به پای این بزرگان نوشت، رفتار و عملکرد فرزند و یا نوه آیت الله ربانی شیرازی نیز فارغ از درست و یا غلط بودن به پای هیچ کس جز خود آنها نباید نوشته شود بنابراین رفتار و عملکرد جوان پورشه سوار تهرانی فوت شده چه خوب و چه بد، با آیت الله شهید ربانی شیرازی هیچ ارتباطی ندارد.
متاسفانه برخی بی اخلاقیها همچون انتشار گسترده تصاویر قربانیان ، اظهار نظرهای اهانت آمیز ، ابراز شادمانی از این فوت دو جوان هموطن، انتشار شایعات غیر واقع و... هشداریست تا همگان باور کنند فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در حال تبدیل شدن به یک خطر جدی برای تعرض به حریم خصوصی افراد هستند، خطری که هر روز قربانیان بیشتری می گیرد.
کد مطلب : ۶۴۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما