۰
plusresetminus
نقدی بر اظهارات اخیر مشاور اعظم استاندار فارس

موسوی: فرصت آزمون و خطا تمام شده است؛ می خواهیم 25 مدیرکل کلیدی استان را تغییر دهیم/ «مشاور اعظم» استاندار فارس به دنبال اثبات چیست؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
آیا همه سِمَت ها و مدیریت های یک استان صرفا باید از دریچه مسائل سیاسی و همسویی های جناحی نگریسته شود و آیا اساسا مدیران متخصص و متعهد غیر همسو با سلیقه اصلاح طلبی و یا اعتدالگرایی در این دولت مجالی برای حضور و خدمت خواهند یافت؟
موسوی: فرصت آزمون و خطا تمام شده است؛ می خواهیم 25 مدیرکل کلیدی استان را تغییر دهیم/ «مشاور اعظم» استاندار فارس به دنبال اثبات چیست؟!
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سيد محمود موسوي مشاور اعظم استاندار فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به برخي كاستي هاي موجود در حوزه هاي اجرايي در فارس اظهار داشت: همانطور كه رييس جمهور بارها اعلام كرده كه به عهد خود با مردم وفادار است؛ مديريت ارشد استان نيز حركت در مسير راي مردم و عهد دولت با مردم را وظيفه خود مي داند و از همين رو با گذشت بيش از بيست ماه از عمر دولت تدبير و  اميد فرصت براي آزمون و خطاي مديران به پايان رسيده است.
وي ادامه داد: عمل به وعده ها و بهبود شرايط جامعه در حوزه هاي مختلف نسبت به گذشته هدف عالي دولت در بخش هاي مختلف است و اگر در راه اجراي برنامه هاي مد نظر موانعي وجود داشته باشد اكنون زمان آن رسيده كه با ايجاد تغيير، بازنگري در كارنامه مديران در طول عمر دولت يازدهم و عبور از برخي سد ها و موانع به برنامه هاي دولت بيش از پيش نزديك شويم.
موسوي با بيان اين مطلب كه با اهمال متوليان در دولت گذشته، تربيت نيروي متخصص و كارآمد مغفول مانده و اين موضوع يكي از مشكلات پيش روي دولت در انتخاب و انتصاب مديران در حال حاضر  است، عنوان كرد: شرايط به گونه اي پيش رفته كه متاسفانه در بدنه دستگاه هاي اجرايي با كمبود مديران متخصص،مرتبط و داراي شرايط استخدامي قابل قبول روبرو هستيم و اين خلا ناشي از حضور مديران اجاره اي است كه در دوره هاي قبل از دستگاه هاي ديگر بطور غير تخصصي به كار گرفته شده اند.  
به گفته مشاور عالي استاندار فارس اين عملكرد باعث شده تا امروز شرايط براي حضور نخبگان و صاحبنظران در حوزه نيروي انساني و مديريتي فارس مهيا نباشد.
وي گريزي هم به وضعيت كنوني مديريت ها در استان فارس زد و بيان داشت: پس از سفر هيات دولت به فارس موانع موجود برسر راه انتصابات و برخي سدهاي ايجاد شده در مركز براي
به گفته مشاور عالي استاندار فارس امروز شرايط براي حضور نخبگان و صاحبنظران در حوزه نيروي انساني و مديريتي فارس مهيا نیست!
تعامل و همكاري با مديريت ارشد استان شناسايي شد؛ در آستانه دومين سالگرد انتخاب دكتر روحاني از سوي مردم، دولت شرايط را براي پياده شدن مديران ناهماهنگ و ناكارآمد از قطار در فارس فراهم مي كند.
موسوي گفت:مديريت ارشد استان فارس با توجه به رهنمود هاي دولتمردان در زماني خيلي نزديك برنامه هايي براي كنار گذاشتن افراد ناكارآمد و ناتوان دارد كه در اين راستا دكتر احمدي دستورات لازم را در خصوص بررسي عملكرد فرمانداران و مديران منصوب شده در دولت يازدهم را نيز صادر كرده است.
مشاور عالي استاندار فارس عنوان كرد: در راستاي تغيير مديران نا كارآمد تا كنون پيشنهاد تغيير25 مدير كل كليدي به وزراي مربوطه از سوي استاندار فارس ارائه شده و توقع مردم اين است كه تغييرات در جهت تقويت دولت صورت پذيرد در اين شرايط  گزارش دلايل عدم تحقق اين مهم به هيات دولت انتقال داده شده است.
مشاور عالي استاندار فارس تصريح كرد: با وزيدن نسيم سفر هيات دولت در فارس اين مسير تسهيل شده است و در اين ميان مديراني هم بودند كه تشخيص دادند بايد ازقطار  پياده شوند و قطعا مردم نيز در اقدام  از اينگونه افراد خرسند خواهد شد.
موسوي بيان داشت: براي ماندن در مديريت هاي فارس ديگر نبايد افرادي كه نتوانسته اند پس از بيست ماه با دولت براي خدمت به مردم همراهي كنند اصراري بر ماندن  داشته باشند و اجازه دهند تا فرصت براي خدمت شايستگان ديگر در استان فراهم شود. 
وي در پايان خاطر نشان ساخت: استاندار فارس به زودي دست آوردهاي سفر رياست جمهور و آخرين وضعيت استان را به اطلاع افكار عمومي خواهند رساند.

«مشاور اعظم» استاندار فارس به دنبال اثبات چیست؟!
همانگونه که از آغازین روزهای فعالیت سید محمود موسوی به عنوان مشاور استاندار فارس مشهود بوده است، تلاش جهت تغییر گسترده مدیران به جای مانده از دولت قبل در سطوح مختلف یکی از رویکردهای اصلی مشاور استاندار فارس می باشد. موسوی به عنوان مشاور اعظم استاندار فارس در دولت اعتدالگرا، یکی از شناخته شده ترین چهره های حال حاضر اصلاح طلب استان است که هیچ ابایی نیز در ابراز عقاید سیاسی و غیر
ملاک مد نظر مشاور محترم استاندار فارس برای تغییر 25 مدیرکل چیست و چرا استانداری فارس بلافاصله پس از سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به فارس به این نتیجه رسیده که باید 25 مدیرکل کلیدی این استان را ناگهان برکنار کند؟
سیاسی خویش نداشته و معمولا در محافل خصوصی و عمومی به صراحت افکار و آرای خود را بیان می دارد.
همانگونه که بیان گردید، موسوی در جدیدترین اظهارات خود از عزم استانداری فارس برای تغییر 25 مدیرکل استان سخن گفته است و ابراز داشته دوران آزمون و خطا دیگر به سر آمده است.
نخستین سوالی که مشاور اعظم استاندار فارس باید به آن پاسخ دهد آن است که آیا تا کنون استانداری فارس مشغول آزمون و خطا بوده است که حال پس از دو سال از عمر این دولت دیگر این دوران به پایان رسیده؟!
ابهام دیگری که در سخنان مشاور استاندار فارس به چشم می خورد تقاضای تغییر 25 مدیرکل کلیدی در استان فارس است. هم اکنون تعداد مدیران برجای مانده از دولت قبل در استان فارس به تعداد انگشتان دو دست نیز نمی رسد و بیش از 90 درصد مدیران استان در سطوح مختلف در مدت دو سال گذشته تغییر کرده اند بنابراین می توان نتیجه گرفت بخش اعظمی از 25 مدیرکل احتمالی که مشاور محترم استاندار فارس از لزوم تغییر آنها سخن می گوید در واقع منصوبان همین دولت بوده اند.
و اما نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که ملاک مد نظر مشاور محترم استاندار فارس برای تغییر 25 مدیرکل چیست و چرا استانداری فارس بلافاصله پس از سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به فارس به این نتیجه رسیده که باید 25 مدیرکل کلیدی این استان را ناگهان برکنار کند؟ آیا عباراتی چون «هماهنگ نبودن» و یا «همراه نبودن» شائبه سیاسی بودن غالب این تغییرات را تقویت نمی کند؟ به راستی آیا همه سِمَت ها و مدیریت های یک استان صرفا باید از دریچه مسائل سیاسی و همسویی های جناحی نگریسته شود و آیا اساسا مدیران متخصص و متعهد غیر همسو با سلیقه اصلاح طلبی و یا اعتدالگرایی در این دولت مجالی برای حضور و خدمت خواهند یافت؟
به نظر می رسد اظهارات اخیر مشاور اعظم استاندار فارس فارغ از نقاط ابهام برانگیزش پیام واضح و روشنی دارد مبنی بر اینکه بر خلاف برخی شایعات، نه تنها استاندار فارس تغییر نخواهد کرد بلکه با قوت به کار خود ادامه خواهد داد و حتی تلاش خواهد کرد بدنه مدیریتی و اجرایی استان را نیز با جهت گیری های سیاسی مد نظر افرادی چون سید محمود موسوی همسو تر کند. بنابراین می توان انتظار داشت از این رهیافت، اندکی از فشار جریان تمامیت خواه اصلاح طلب بر مدیریت اجرایی استان کاسته شود.
 
کد مطلب : ۶۷۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما