۰
plusresetminus

ظرفیت اینترنت تکمیل می شود!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
پهنای باند اینترنت جهان در آستانه تکمیل ظرفیت قرار گرفته است.
به گزارش حافظ به نقل از انگجت ، محققان حوزه آی تی – علم فن‌آوری اطلاعات – نسبت به پایان ظرفیت پهنای باند اینترنت در آینده‌ای نه چندان دور هشدار داده‌اند. کابل های فیبر نوری مهمترین بخش انتقال اینترنت به دست کاربران در سراسر جهان هستند و پیش بینی می‌شود، محدودیت های فیزیکی مانع از گسترش این کابل ها شود.
انتظار می‌رود سرعت انتقال داده ها تا پنج سال آینده به ۱۰۰ ترابایت در ثانیه برسد که برای نسل جدید فیلم های سه بعدی ۸K و یا دیگر فن‌آوریهای روز حوزه تکنولوژی چندان هم رضایت بخش نیست. افزایش تعداد کابل های فیبر نوری، راهکار بهبود این مشکل است؛ اما درعمل با محدودیتهای فراوانی مانند کمبود فضا مواجه می‌شود.
محققان و دانشمندان آی تی هفته آینده در لندن گردهم می‌آیند تا درباره راهکارهای غیر‌متعارف گسترش پهنای باند اینترنت به بحث و تبادل نظر بپردازند. یکی از راههای پیشنهادی، بالا بردن قدرت انتقال در یک رشته فیبر چند هسته‌ای است . به این ترتیب با صرف فضای کمتر می‌توان پهنای باند را گسترش داد. دانشمندان معتقدند باید راههای پیشنهادی را تا قبل از آنکه دیر شود به مرحله اجرا و بهره‌برداری رساند.
پهنای باند نشان دهنده مجموع فاصله و یا محدوده بین بالاترین و پائین‌ترین سیگنال بر روی کانال‌های مخابراتی باند است. برای سنجش اندازه پهنای باند، سیگنال از واحد هرتز استفاده می‌شود.
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۶۹۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما