۰
plusresetminus

راهیابی 5 دانش‌آموز آباده‌ای به مسابقات کشوری قرآن و مفاهیم اسلامی

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
مدیر آموزش‌ و پرورش آباده از راهیابی پنج دانش‌آموز این شهرستان به مرحله کشوری مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد.
خبرگزاری حافظ ،عبدالرسول مهرابی امروز در آباده با اشاره به وظایف آموزش‌ و پرورش در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش اصلی‌ترین رکن پیشرفت کشور است چرا که با تربیت نیروهای کارآمد در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و ... می‌تواند موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی شود.
وی به تلاش مؤثر آموزش‌ و پرورش آباده در راستای تربیت آینده‌سازان کشور اشاره و عنوان کرد: یک‌هزار و 200 دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم بهمن‌ ماه سال گذشته در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و ... به رقابت با یکدیگر پرداختند که 100 دانش‌آموز به مسابقات منطقه‌ای قرآن و مفاهیم اسلامی اقلید در اسفندماه راه یافتند.
مهرابی با اشاره به انتخاب 23 دانش‌آموز آباده‌ای برای شرکت در مسابقات استانی قرآن و مفاهیم اسلامی بیان کرد: کسب مقام نخست استانی در رشته حفظ توسط زهرا زارعی و در صحیفه سجادیه توسط فائزه عزیزی، مقام دوم فاطمه کامیاب در رشته تفسیر و فاطمه پیرایش در نهج‌البلاغه و مقام سوم عارفه احمدی در رشته حفظ و راهیابی این دانش‌آموزان به مسابقات کشوری از افتخارات آموزش‌ و پرورش این شهرستان است.
مدیر آموزش‌ و پرورش آباده به برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات فرهنگی هنری در رشته‌های متعدد نقاشی، سرود، نمایش و ... در بهمن‌ماه سال گذشته با شرکت 825 دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم این شهرستان اشاره و تصریح کرد: 74 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقات به مرحله استانی راه یافتند که 30 نفر منتخب این استان شدند و دانش‌آموزان شقایق دهقان در رشته شعر، زهرا حیدری در تک‌نوازی سنتور، زهرا زرندی‌فر در رشته منبت، فریما آروند در داستان کوتاه، محمد طاهری در تک‌نوازی ویولن و مهسا رئیسی در زمینهٔ سیاه‌قلم به مرحله کشوری راه یافتند.
مهرابی با اشاره به منتخب شدن یک گروه سرود و سه گروه نمایش آباده در مسابقات استانی از کسب مقام سوم استانی گروه شنای دختران مقطع ابتدایی این شهرستان خبر داد.
مدیر آموزش‌ و پرورش آباده در پایان سخنان خود عنوان داشت: از 26 دانش‌آموز ممتاز در مسابقات استانی پله‌های آسمانی و 15 دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در رشته مقاله‌نویسی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر تجلیل شد.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۲۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما