۰
plusresetminus

این هشدار را جدی بگیرید!/ «القای شکاف در حاکمیت» راهبرد مهم نشریات زنجیره ای در ماه های منتهی به انتخابات مجلس

تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
فضای ملتهب، قدرت چانه زنی کانون های قدرت با نهادهای نظارتی را افزایش می دهد تا افراد فاقد صلاحیت، به دیده تساهل و تسامح نگریسته شوند و بتوانند وارد گود رقابت های انتخاباتی شوند.
روزنامه آرمان
روزنامه آرمان
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - «فتح مجلس دهم» به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای جریان اصلاح طلب طی سالهای گذشته است. جریانی که از ابتدای دهه هشتاد با «نه بزرگ ملت در انتخابات های گوناگون» به محاق رفت و با طرح ریزی فتنه 88 به یک جریان طرد شده از سوی ملت و نظام اسلامی تبدیل شد، پس از روی کار آمدن دولت دهم و با استفاده از جایگاه افرادی چون «اسحاق جهانگیری» و برخی دیگر از چهره های اصلاح طلب، تلاش کرده است حیاتی دوباره یابد.
پس از تزریق بسیاری از چهره های اصلاح طلب به بدنه دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته، به نظر می رسد همه چیز برای اجرایی شدن پروژه «بازگشت اصلاحات به حاکمیت» فراهم شده است، جریانی که این روزها حامیان جدی در بدنه دولت دارد و از فعالیت های آشکار گرفته تا موضع گیری های بسیاری از این مسئولان، همه حکایت از عزم جزم شده اصلاح طلبان برای فتح مجلس دهم دارد.
در این میان، سوالی که پاسخ به آن بسیار مهم به نظر می رسد این است که اگر اصلاح طلبان برای ورود به مجلس با سد شورای نگهبان قانون اساسی مواجه شوند و عناصر سوء سابقه دار این جریان نتوانند برای نشستن بر روی صندلی های سبز بهارستان، وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند تا کجا برای نظام اسلامی هزینه تراشی مجدد خواهند کرد؟
رصد نشریات زنجیره ای اصلاح طلب طی هفته های اخیر، حکایت از در پیش گرفتن رویه ای خطرناک از سوی این جریان برای تحت فشار قرار دادن حاکمیت نظان اسلامی طی ماه های منتهی به انتخابات دارد.
القای شکاف در حاکمیت کشور، یکی از ترفندهایی است که به نظر می رسد این روزها به صورت جدی در دستور کار جریان رسانه ای اصلاح طلب قرار گرفته است تا از این طریق ضمن التهاب آفرینی، نهادهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان را بیش از پیش برای برقراری آرامش و امنیت روانی جامعه تحت فشار بگذارد تا همچون فضایی که این جریان در سال 78 به وجود آورد، شورای نگهبان تحت فشار شدید رسانه ها و برخی جریانات سیاسی و البته فشارهایی از درون دولت، ناچار به تایید صلاحیت اشخاصی شود که صلاحیت آنها احراز نشده و یا رد شده است.
در واقع فضای ملتهب، قدرت چانه زنی کانون های قدرت با نهادهای نظارتی را افزایش می دهد تا افراد فاقد صلاحیت، به دیده تساهل و تسامح نگریسته شوند و بتوانند وارد گود رقابت های انتخاباتی شوند.
در یکی از این دست موارد، روزنامه آرمان طی هفته گذشته، در صفحه اول خود به شکل ناشیانه و البته مذبوحانه ای تلاش کرد پروژه خطرناک و البته نخ نما شده القای شکاف در حاکمیت را در بعد رسانه ای کلید بزند، پروژه ای که از مدتها قبل توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز کلیدواژه های نظیر «انتخابات آزاد» و یا «رای مردم حق الناس است» آغاز شده است.
این روزنامه، در خلال سفر رئیس جمهور به تبریز کوشید تیتری از سخنان مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور را به گونه ای انتخاب کند و در زیر یکدیگر قرار دهد که به ذهن خواننده، اختلاف در حاکمیت القا گردد.
روزنامه آرمان
مسئله ای که سالهای پیش از این نیز توسط این هژمونی رسانه ای بارها تکرار شده است.
در مجموع به نظر می رسد اهمیت فتح مجلس دهم، برای جریان اصلاح طلب تا آنجاست که این جریان، حاضر شده است برای دستیابی به آن مجددا به طرح ریزی راهبردهای جنگ روانی و اصطلاحا شارلاتانیزم رسانه ای دست بزند، اقدامی که فضای افکار عمومی کشور را ممکن است در ماه های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی ملتهب کرده و هزینه برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه را تا حد زیادی افزایش دهد.
کد مطلب : ۷۲۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما