۰
plusresetminus
سرپرست محيط زيست فارس اعلام كرد:

همچنان با احداث «سد تنگ سرخ» مخالفیم/ بهره‌برداری از معادن بهرام گور منع قانونی ندارد

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بهره‌برداری از معادن منطقه بهرام گور طبق ضوابط موجود، منع قانونی ندارد.
حمزه ولوی شنبه 16 خرداد در یک کنفرانس خبری گفت: مناطق حفاظت شده تحت مدیریت این حفاظت محيط زيست به دو گروه تقسيم مي‌شود كه در گروه اول بهره‌برداري از منابع موجود در آنها ممنوع و در گروه دوم بهره‌برداري از منابع مجاز است.
ولوي تصريح كرد: منطقه بهرام گور جزو مناطق گروه دوم دسته‌بندي شده و بهره‌برداري از معادن آن منع قانوني ندارد.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین گفت: تاكنون سازمان محيط زيست با احداث سد تنگ سرخ موافقت نكرده و همچنان مخالفت‌ها پا بر جا است.
ولوی با تأکید بر این نکته که به هیچ عنوان مجوز اجرای عملیات احداث اين سد داده نمي‌شود، خاطرنشان کرد: اگر عملیات اجرایی این سد آغاز شود جنبه قانونی نخواهد داشت.
وی همچنین در خصوص انجیرستان‌های شهرستان استهبان و اختلاف آن با منابع طبیعی فارس، تصریح کرد: هم‌اینک بیش از یکهزار و 200 هکتار انجیرستان در دو روستای این شهرستان با درخت‌های یک، دو، 15 و 20 ساله وجود دارد که جزو مستثنیات است.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: مردم دو روستای شهرستان استهبان انجیرستان‌ها را ملک خود می‌دانند در حالی که مربوط به منابع طبیعی استان است. در حال مذاکره با آنها هستیم که ضمن خلع ید از این اراضی بهره‌برداری از انجیرستان موجود به خود روستاییان واگذار شود و تنها درختان یک و دو ساله را قطع کنیم.
ولوی در ادامه به فرآیند زیست محیطی توسعه پالایشگاه شیراز اشاره و عنوان کرد: در صورتی که این پالایشگاه بخواهد فرآیند تولید خود را پاک‌تر کند هیچ منع قانونی ندارد.
وی با این توجیه که استقرار پالایشگاه جدید به دلیل نزدیکی با پارک ملی بمو دارای ضوابط قانونی نیست، گفت: در صورتی که استقرار پالایشگاه با ضوابط همخوانی و به دنبال اصلاح فرآیندها باشد، منع قانونی جهت توسعه نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه انجام وظايف قانوني توسط اداره‌کل محیط زیست استان با توسعه فارس هیچ منافاتی ندارد، گفت: اگر قرار است محیط زیست را حفظ کنیم ناچار به وابستگی کمتر به طبیعت هستیم.
 ولوي همچنین امضا تفاهم نامه با حوزه علمیه آموزش جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبلغین جهت آموزش چهره به چهره، استفاده از تکنولوژی در مدیریت حیات وحش، جلسه مسئولان واحدهای صنعتی فارس، نشست با سمن‌های مردم‌نهاد، بازدید از پارک ملی بمو و افتتاح سیستم پایش انلاین رودخانه کر را از برنامه‌های قابل اجرا در هفته محیط زیست امسال برشمرد.
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۷۴۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما