۰
plusresetminus

نشست اراضی پیرامونی تخت جمشید به سبب کمبود آب

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از نشست اراضی پیرامونی تخت جمشید به سبب پایین آمدن سطح آب منابع زیرزمینی خبر داد.
به گزارش حافظ، رضا محمدیان بعدازظهر امروز در یک‌صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: بحران آب در کشور و به‌ویژه استان فارس بسیار جدی است و خبرهای مختلفی از قطع آب در شهرک‌های ضلع جنوبی کمربندی شیراز و یا نشست اراضی اطراف تخت جمشید به گوش می‌رسد و همچنین فضای سبز شیراز به دلیل کم‌آبی در معرض خطر خشک شدن است.
وی افزود: باوجود برخی پیگیری‌ها توسط شورا، هنوز سهم آب مشخصی از آب‌های زیرسطحی شهر شیراز که به دشت سروستان ارسال می‌شود تعیین نشده و مدیران شهرداری باید این موضوع را جدی‌تر دنبال کنند و همچنین با توجه به ردیف‌های مرتبط در بودجه اقدامات لازم را برای حفظ و گسترش فضای سبز شیراز انجام دهند.
این عضو شورا شهر شیراز بیان کرد: از طرف دیگر مسئولان استان فارس و نمایندگان محترم شیراز در مجلس باید پیگیری لازم برای تأمین اعتبار به‌منظور تکمیل و اجرای تصفیه‌خانه‌های شهر شیراز و شهر صدرا را انجام دهند تا بیش از این شاهد رها شدن فاضلاب و مشکلات زیست‌محیطی مربوط و عواقب آن نباشیم.
وی یادآور شد: شهردار شیراز باید با عزم راسخ و اقتدار نسبت به آغاز پروژه‌های عمرانی بزرگ تعریف‌شده در بودجه و مصوب شورا مثل تالار شهر، ساختمان مرکزی شهرداری، پارک 200 هکتاری چنار راهدار، پارک مخابرات، فاز دوم پارک 50 هکتاری احمد بن موسی (ع)، بازگشایی معابر و تقاطع‌های مربوط به کمربندی شیراز و دیگر موارد اقدام کند تا رضایت مردم از عملکرد شورا و شهرداری تداوم یابد.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۵۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما