۰
plusresetminus

ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن سنگ تزئینی در آباده

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده از فعالیت 32 واحد سنگ‌بری با ظرفیت تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن سنگ تزئینی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش حافظ، خلیل سلیمان‌پور عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران واحدهای سنگ‌بری با امام‌جمعه این شهرستان با اشاره به ظرفیت بالای صادراتی صنعت کانی‌های فلزی و غیرفلزی در کشور بر اهمیت جایگاه صنایع کانی غیرفلزی در آباده تأکید و اظهار کرد: در حال حاضر 32 واحد سنگ‌بری با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن انواع سنگ‌های تزئینی در آباده فعال است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی واحدهای سنگ‌بری تصریح کرد: رکود محسوس در صنعت ساختمان، توسعه صنعت کاشی و سرامیک به‌عنوان کالای جانشین و اعمال سیاست‌های انقباضی در سیستم بانکی ازجمله عواملی هستند که صنعت سنگ آباده را با مشکلاتی مواجه ساخته که باوجود تلاش و کوشش شبانه‌روزی فعالان این صنعت نیاز به همدلی و هم‌زبانی بیشتر در گذر از این چالش‌هاست.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده از عدم انعطاف و همکاری لازم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت به‌ویژه سیستم بانکی گلایه کرد و بر نقش فردی و اجتماعی افراد و مسئولان در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
در ادامه جلسه امام‌جمعه آباده با تقدیر از تلاش اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در راستای توسعه صنعت و معدن از مدیران واحدهای سنگ‌بری که در اجرای بسیاری از پروژه‌های عام‌المنفعه شهرستانی مانند سرای سالمندان، حوزه علمیه، مدارس، مساجد و ... شرکت داشتند قدردانی کرد و کمک به نیازهای فردی و اجتماعی را مایه خیروبرکت خواند.
 حجت‌الاسلام سید‌حسن موسوی‌خراسانی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سازندگی و آبادانی و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی اشاره و پیشرفت چشمگیر صنعتی سال‌های گذشته در شهرستان آباده افزود: درایت، مساعدت و همدلی مسئولان در راستای حل مشکلات بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی، رفع موانع حوزه صنعتی و کمک به صنعتگران برای حفظ موقعیت تولیدی و اقتصادی این شهرستان بسیار لازم و ضروری است.
به گزارش فارس، در پایان این جلسه صنعتگران و مدیران واحدهای سنگ‌بری آباده از پروژه در حال ساخت مسجد  جامع بازدید کردند و در زمینه تأمین سنگ موردنیاز در اجرای این پروژه قول مساعد دادند.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۵۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما