۰
plusresetminus

آغاز دادرسی قضائی در خصوص تخلفات رئیس و معاون دانشگاه شیراز در پرونده حمله به علی مطهری/ آیا در صورت اثبات تخلف «ارشاد» و «صفوی» از سمت خود عزل می شوند؟

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۴
سوالی که باید به آن پاسخ داده شود آن است که اگر در دستگاه قضائی، تخلف دکتر ارشاد رئیس دانشگاه شیراز اثبات شود با وی چه برخوردی از جانب مجموعه دولت صورت خواهد گرفت؟
دکتر ارشاد دکتر صفوی
دکتر ارشاد دکتر صفوی
به گزارش "حافظ نیوز" اسفند ماه سال 93 در حالی که شهر شیراز، پس از چند ماه حضور سخنرانان پرحاشیه نظیر هادی غفاری در حالتی ناآرام و ملتهب قرار داشت، علی مطهری علیرغم هشدار شورای تامین استان با نظر مستقیم دکتر ارشاد رئیس دانشگاه شیراز وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.
از جمله مواردی که لازم است در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شود، این است که اسکورت انتظامی از سوی استانداری چرا به پیشواز علی مطهری نیامد تا وی سوار بر یک خودروی تاکسی سمند به سمت دانشگاه شیراز حرکت کند؟
و اما از ابهامات ورود علی مطهری که بگذریم، اتفاقی که در شان شیراز نبود با حمله عده ای جوان خودسر به خودروی حامل علی مطهری رخ داد و در حالی که علی مطهری بابت اظهارات بعضا شاذ سیاسی خویش نزد افکار عمومی در مظان اتهام قرار داشت، به ناگاه از جایگاه متهم به جایگاه یک مظلوم منتقل شد و البته دوباره تاکید می شود حمله فیزیکی به علی مطهری با هیچ منطقی سازگار نیست.
حال اخبار واصله حاکی از آن است که متهمان پرونده حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، 13 مرداد امسال در شعبه 101 دادگاه جزایی شیراز محاکمه می‌شوند. به گفته مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری در این پرونده در این پرونده برای 11 متهم کیفرخواست صادر شده که سه نفر از متهمان، رییس دانشگاه، معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده است.
گرچه به نظر می رسد حمایت قاطعانه استاندار فارس از رئیس دانشگاه شیراز و معاون وی دکتر صفوی، راه آنها را برای تبرئه در این پرونده هموار سازد، اما با توجه به ابعاد ملی و امنیتی که این پرونده به خود گرفته امید می رود که دستگاه قضائی بدون اغماض و در نظر گرفتن مصلحت اندیشی های بی مورد، نقش مقصران اصلی و عوامل طراح پشت پرده این قبیل اتفاقات ناگوار را در شیراز مشخص کرده و مطابق قانون با آنها برخورد نماید.
در این صورت، سوالی که باید به آن پاسخ داده شود آن است که اگر در دستگاه قضائی، تخلف دکتر ارشاد رئیس دانشگاه و دکتر صفوی قائم مقام وی اثبات شود چه برخوردی از جانب مجموعه دولت با آنها صورت خواهد گرفت؟
آیا مسئولان دانشگاه شیراز بابت تخلفی که شهر شیراز را در وضعیت بحرانی قرار داد از سمت خویش عزل می شوند و یا از سوی وزارت علوم و استانداری فارس علیرغم اثبات تخلف همچنان مورد حمایت خواهند بود؟
کد مطلب : ۷۷۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما