۰
plusresetminus

تمرکز مسئولان شیراز بر تقویت گردشگری سلامت باشد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر گردشگری سلامت را به مفهوم سفر کردن مردم به‌ قصد درمان در خارج از کشور یا منطقه محل زندگی‌شان بدانیم، شهر شیراز ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه‌ دارد که باید تمرکز مسئولان تقویت آن‌ها باشد.
به گزارش حافظ، زهرا بقطین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار داشت: شیراز اگر چه تاکنون بیشتر به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مورد توجه بوده اما امروزه به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه پزشکی و وجود پزشکان مجرب که برخی از آن‌ها حتی حرف اول را در دنیا می‌زنند، به‌عنوان قطب پزشکی منطقه جنوب کشور و امدادرسان کشورهای حوزه خلیج‌ فارس مطرح است.
وی با اشاره به اینکه فرصت مناسبی فراهم است تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تقویت ظرفیت‌های موجود، این بعد از گردشگری را رونق بیشتری بخشیم، افزود: در این راستا ساخت مجتمع‌های درمانی مدرن و مجهز، ارائه خدمات جامع پزشکی با به‌روزترین امکانات و در سطح استاندارد، همچنین ایجاد فضاهای مناسب برای اسکان و پذیرش مدت‌دار بیماران و همراهان می‌تواند از ضرورت‌های قابل‌ توجه باشد.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کمیسیون گردشگری در دوره چهارم شورای اسلامی این شهر نیز باهدف توسعه‌ بخش‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت و توریسم‌درمانی صورت گرفته است.
یقطین تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد با عوامل دانشگاه علوم پزشکی همچنین تجلیل از پزشکان خبره و مجرب شیراز که جزو مشاهیر علمی جهان و از افتخارات ما محسوب می‌شوند مانند پروفسور خدادوست و پروفسور ملک‌حسینی، از مصداق‌های این دغدغه بوده است که امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستان شاهد اتفاقات خوش و مصوبات ارزشمند در این زمینه باشیم.
روح فرهنگ باید به کالبد شهر دمیده شود
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: معتقدیم رفتار شهروندان در زمینه‌های مربوط به حمل‌ و نقل و ترافیک و... ریشه‌های فرهنگی دارد، از این‌رو فرهنگ که نهادینه شود در شرایط مختلف بروز یکسانی دارد و قرار نیست عواملی مانند گرما و مسائل و معضلات شهری موجب عصبانیت و تغییر رفتار فرهنگی شهروندان شود.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: موظفیم این موضوع را در بحث ارتقای فرهنگ شهروندی نهادینه کنیم تا لازم نباشد با اجرای طرح‌های خاص یا تفکیک خیابان‌ها شهروندان را مجبور به رعایت فرهنگ ترافیک کنیم.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در مورد طرح‌های عمرانی شهرداری شیراز بیان داشت: شهرداری شیراز طی چند سال اخیر به‌ویژه از آغاز به‌کار دوره چهارم شورا، عملکرد مناسبی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی از اجرای آسفالت معابر گرفته تا احداث تقاطع‌های غیر‌همسطحی که به‌منظور کاهش بار ترافیک شریان‌های شهری و تسهیل در تردد و دسترسی شهروندان اجرا شد و نیز احداث سالن‌های ورزشی و فرهنگسرا و دیگر طرح‌ها نشان از توجه به زیرساخت‌ها بوده است.
یقطین اظهار داشت: بودجه‌ مصوب شورا برای شهرداری در سال 1393، 2 هزار و 200 میلیون تومان بود که بیش از 95 درصد آن محقق شد و نیز در سال 94 شورا رقم 2 هزار و 800 میلیارد تومانی را برای شهرداری تعیین و تصویب کرد که بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی معادل 85 درصد آن به امور عمرانی اختصاص‌ یافته است.
وی با تأکید بر اینکه شیراز امروز با توجه به نگاه‌های تخصصی و عمیق شورای چهارم و تلاش‌ها و کارشناسی‌های کارکنان مجموعه شهرداری از نظر عمران و آبادانی در جایگاه مناسبی قرار دارد، افزود: اما آنچه باید مورد توجه واقع شود این است که شهر تنها نیاز به پروژه‌های عمرانی و پل، خیابان، زیرگذر و روگذر ندارد، بلکه فرهنگ، روحی است که باید به کالبد شهر دمیده شود.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در عین‌ حال توجه ویژه به زیرساخت‌های فرهنگی به‌منظور ارتقای سطح فرهنگی شهروندان همچنین نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشاکش شهرنشینی‌های پیچیده‌ امروزی لازم است شهرداری تمرکز خود را بیشتر بر روی ایجاد زمینه‌های بهره‌برداری مطلوب با محتواهای مناسب فرهنگی متمرکز کند.
یقطین تصریح کرد: با اجرای این روند، عمران و فرهنگ در کنار یکدیگر شیراز را به جایگاه رفیع و شایسته‌ عنوان سومین حرم اهل‌ بیت علیهم‌السلام و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی برساند.
وی بیان داشت: باید تأکید کنم که این آبادانی و احداث پروژه‌های عمرانی، منوط به همکاری و مشارکت شهروندان در ساخت شهر است که با پرداخت به‌موقع عوارض، مجموعه شهرداری را در پیشرفت هرچه سریع‌تر شیراز یاری رسانند.
پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به فارس
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به‌یقین شهروندان بر وضعیت اعتباری و بودجه سال جاری استان فارس و شهر شیراز اشراف دارند که انتظار می‌رود مردم توقعات خود را بر اساس این اشراف و آگاهی تنظیم کنند.
یقطین تصریح کرد: پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به نحوی تنظیم ‌شده است که در طول دو سال آینده به بهره‌برداری برسد و مسئولان نیز تمام همت و تلاش خود را برای تحقق این امر به‌کار می‌گیرند.
وی بیان داشت: از پروژه‌های شهری مهم که در این سفر مصوب شد، تسریع در تکمیل فاز دوم خط یک قطار شهری بود که بلافاصله بعد از سفر هیئت دولت این موضوع در دستور کار استاندار، معاون عمرانی و شورا و شهرداری به‌عنوان هرم مدیریت شهری قرار گرفت که امیدواریم به‌زودی شهروندان شیرینی این پروژه را بچشند.



منبع:فارس
کد مطلب : ۸۱۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما