۰
plusresetminus

عمر استانداران فارس هیچ‌گاه بیش از دو سال نبوده است

تاریخ انتشارجمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
عمر استانداران فارس هیچ‌گاه بیش از دو سال نبوده است
به گزارش حافظ، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: من در این مدت که این حوادث و التهابات در فارس اتفاق افتاد با هیچ خبرگزاری مصاحبه نکردم چون نمی‌خواستم جو ملتهب استان التهاب بیشتری پیدا کند.
وی افزود: مجموعه عزیزان دفتر چند روز پیش یک بیانیه منتشر کردند و نکاتی را هم امروز بیان می‌کنم و آن این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز ما 20 استاندار و سرپرست استانداری را در فارس تجربه کردیم که با احتساب سرپرستان یعنی هر استاندار کمتر از دو سال در این استان بوده است.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: آیا عمر استانداری کمتر از دو سال می‌تواند استان پهناوری مثل استان فارس که به عمده استان‌های کشور هم‌مرز است را مدیریت کند و مدیریت او موفق باشد.
آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: استان فارس یک استاندار به عمر یک دولت هم نداشته یعنی یک دولت عمرش چهار سال است عمر استانداران ما کمتر از دو سال به‌طور میانگین بوده است و سؤال این است که چرا چنین باشد، دو سال از عمر دولت می‌گذرد چهار سرپرست فرمانداری در شیراز تجربه‌شده یعنی شیراز بزرگ با دو میلیون و نیم جمعیت هر شش ماه یک سرپرست فرمانداری داشته و آیا شهر شیراز با این شکل اداره می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: آیا مسائل کلان‌شهر با این برنامه‌ها مدیریت می‌شود، آیا این‌ها به نفع مردم و استان فارس است.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: یک روزگاری در این استان من شاهد بودم هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتاد می‌گفتند خط بازی در استان حاکم است، بزرگان استان باهم نیستند، امروز دارم عرض می‌کنم قشر اول این استان علما و روحانیت هستند، هر سخنی که علمای بزرگ این شهرستان و استان بگویند من قبول دارم، هر سخنی که ائمه جمعه محترم استان بگویند من می‌پذیرم، هر مطلبی که جامعه روحانیت بیان می‌کند من پذیرا هستم و می‌دانم آنان هم به‌اندازه‌ای به من لطف دارند که هر عرضی و هر نکته‌ای خدمتشان عنوان کنم آن‌ها هم قبول می‌کنند یعنی جامعه روحانیت و علما یک‌سخن، یک‌کلام و یک مطلب بیشتر ندارند و هیچ اختلافی بین علما و روحانیت استان و شهرستان در هیچ مسئله‌ای دیده نمی‌شود.
خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: از سویی به ما می‌گویند نمایندگان شما باهم اختلاف‌نظر دارند، من نمی‌خواهم بگویم همه‌کارهای مجموعه‌های مختلف صحیح است اما می‌خواهم بگویم نمایندگان استان 18 نفر هستند و 18 نفرشان نظر دادند، نظرشان هم‌روی انسان‌های به‌اصطلاح اصولگرا نبوده همه‌کسانی که معرفی کردند اصلاح‌طلب بودند اما اصلاح‌طلب‌های معتدل پس بیایید با این استان بازی نکنید.
وی اضافه کرد: من به دولت‌مردان عرض می‌کنم استان را بشناسید، استان فارس در قله است، شیراز مهد تمدن بوده، مهد فرهنگ و ادب فارسی بوده، شیراز و فارس قرن‌ها دنیا را اداره می‌کردند، در اسلام هشت سال بعد از پیامبر، مسلمان شدند و اسلام را با جان و دل قبول کردند. در استان فارس بیش از 1500 امامزاده و در شیراز بیش از 80 امامزاده آرمیده این‌ها معنا دارد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: با این استان کاری بکنید که از این گرفتاری‌ها بیرون بیاید من خواهش می‌کنم از دولت‌مردانمان، استان فارس را بشناسند، استان فارس بسیار عمیق و ریشه‌دار است، شما جمعیت این چند شب را در همه استان فارس دیدید، استان فارس اقیانوسی است که به‌سادگی به عمق آن نمی‌رسید، این اقیانوس را درک کنید و افرادی که بتوانند این اقیانوس را بشناسند به این استان بفرستید.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: دولت‌مردان هم در سال همدلی و هم‌زبانی، همراهی کنند و اجازه ندهند استان فارس دچار التهاب، دچار افراط‌گرایی و دچار مسائلی از این قبیل شود.
* عدم تجسس به معنای بی‌تفاوتی نیست
نماینده ولی‌فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: برخی با توجه به آیه‌ای از سوره مائده این شبهه را مطرح می‌کردند که وقتی من مسئول خودم هستم نباید به دیگران کاری داشته باشم و از این‌رو امر به‌معروف بی‌معنا می‌شود، اما این شبهه که در زمان پیامبر مکرم اسلام هم مطرح‌شده بود همان زمان پاسخ لازم ارائه و بیان شد که مسئولیت در مقابل خود و پذیرش مسئولیت در برابر خویشتن، بی‌تفاوتی نیست و رها کردن مسئولیت‌های اجتماعی نیست.
وی افزود: آیه می‌گوید شما خود در مقابل خودتان مسئولید نمی‌گوید شما بی‌تفاوت باشید و در جامعه اصلاح دنبال نکنید، از سویی پاسخ این شبهه را ما در روایات اهل‌بیت می‌خوانیم پیامبر مکرم اسلام در ضمن حدیثی که از طریق معصومین نقل‌شده است می‌فرمایند: «شما خودتان قبل از دیگران به فکر خود باشید، خودتان را اصلاح کنید، به لغزش‌ها و عیب‌ها و اشکالات دیگران تجسس نکنید، پرده‌پوشی کرده و عیب‌های دیگران را برملا نکنید، اگر خود را اصلاح کردید و روی عیب دیگران متمرکز نشدید، گمراهی آنان مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند و شما را به مسیر هدایت و مسیر تقوا نزدیک می‌کند».
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: بنابراین مسئله مسئولیت‌پذیری در برابر خود به‌عنوان یک‌پایه برای مسئولیت‌های دیگر اجتماعی است نه به‌عنوان بی‌تفاوتی در مقابل حوادث جامعه و آنچه در جامعه در حال گذر و شکل‌گیری است.
به گفته وی، وصف متقین این است که آنچه به آن‌ها سپرده‌شده در آن مسامحه نمی‌کنند، در مقابل امانت‌ها بی‌تفاوت نیستند، اگر مقام به او داده شد در برابرش بی‌تفاوت نیست، اگر به او مالی داده شد در مقابل مال احساس مسئولیت می‌کند، اگر افرادی تحت تکفل او قرار گرفتند مقابل آن‌ها احساس مسئولیت می‌کند چون در برابر خود احساس مسئولیت می‌کند.
* سران استکبار از شکوه حضور مردم لرزیدند
نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: هیچ قدمی برنداشتید که این قدم کفار را به خشم آورد و هیچ شعاری ندادید که کفار به خشم بیایند مگر اینکه در مقابل هر گامتان یک عمل صالح و در مقابل هر شعارتان یک کار خیر و یک حسنه پایدار برای شما ثبت شد.
وی ادامه داد: امروز امریکا، اسرائیل، انگلیس، سرکردگان کفر، آل سعود، آل خلیفه و سایر شیوخ مرتجع منطقه از شعار شما لرزیدند و از گام‌های مطمئنتان به وحشت افتادند و عصبانی شدند و شما با عصبانی کردن آنان عمل صالح انجام دادید و درجات حسناتتان بالا رفت و گوارایتان باد که با زبان روزه، هوای تیرماه جنوب کشور، مرد و زن و کوچک و بزرگ به خیابان آمدید و ادای دین و رسالت خود را داشتید.
* برای استقرار حیا و عفت خون‌ها بر زمین ریخته شده است
خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود بیان کرد: 21 تیرماه سال 1314 حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار عظیمی است که از مؤمنین مسجد گوهرشاد به عمل آوردند و من یادآور می‌شوم که خواهر گرامی و بانوی محترم، هزینه چادری که بر سرداری و حجابی که برگرفتی خون شهدای بزرگی است که در طول تاریخ ریخته شده تا این چادر بر سر تو باقی بماند تا عفت، عصمت و حیای تو باقی بماند، آن روز ایستادند، شهید شدند، زخمی و کشته، زنده‌به‌گور شدند برای اینکه عفت، عصمت، حجاب و چادر زنان ما باقی بماند پس بدانید که چه بهای سنگینی برای حجاب و عفت شما بانوان، زنان و مردان این جامعه پرداخت‌شده است.
آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: بیست و سوم تیرماه سال 87 حضور یکپارچه مردم در خیابان‌های تهران و نقشه دشمنان را خنثی کرد، توطئه فتنه 88 که از 18 تیرماه شروع‌شده بود و با حضور مردم در 23 تیرماه به پایان رسید آن حضور یادآور حضور نهم دی‌ماه 88 بود.
وی بیان کرد: 23 تیرماه مقابل فتنه سال 78 مردم آمدند، نهم دی‌ماه هم برابر فتنه 88 مردم آمدند، جنس هر دو فتنه یکی بود و باهدف نظام را شکستن طراحی شد، بنا داشتند ارزش‌های والای نظام را از بین ببرند و مقدسات مملکت را زیر خواسته‌های شیطانی نظام استکبار لگدکوب کنند، این خواسته دشمنان بود و مردم ما در 23 تیرماه و نهم دی‌ماه پاسخ گفتند.



منبع:فارس
کد مطلب : ۸۲۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما