۰
plusresetminus
هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس:

هدف اصلی سازمان نظام مهندسی را ارتقاء کرامت انسانی و سطح کیفی زندگی مردم است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با اظهار اینکه ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات نظام مهندسی ساختمان، از ابتدای تیر ماه آغاز شده است، گفت: ثبت نام داوطلبان در اول مرداد به اتمام می رسد و مهلت پایانی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
هدف اصلی سازمان نظام مهندسی را ارتقاء کرامت انسانی و سطح کیفی زندگی مردم است
به گزارش«حافظ نیوز»، هوشنگ عشایری ظهر روز یکشنبه 21 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره نظام هندسی ساختمان هر سه سال یکبار در کشور به صورت سراسری اجرا می‌شود، عنوان کرد: هفتمین دوره این انتخابات نهم مرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اظهار اینکه تعداد هیئت مدیره بر اساس جمعیت عضو در این سازمان است، بیان داشت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان فارس 25 هزار نفر عضو دارد و 15 نفر هیئت مدیره پیش بینی شده است که در انتخابات نهم مهرماه افراد مشخص خواهند شد.

این مسئول هدف اصلی سازمان نظام مهندسی را ارتقاء کرامت انسانی و سطح کیفی زندگی مردم در حوزه شهروندی بیان داشت و گفت: جایگاه نظام مهندسی از لحاظ کمی رتبه سوم را با تعداد 25 هزار نفر به خود اختصاص داده است همچنین این سازمان از لحاظ کیفی در سه سال اخیر رتبه برتر را کسب کرده است.

عشایری با اظهار اینکه عملکرد این نظام مهندسی از دیربار تاکنون خوب بوده، تصریح کرد: سطح زندگی کیفی مردم باید بیش از پیش بهتر باشد و امید است این سازمان تلاش های روزافزونی داشته باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس علاوه بر عنوان اینکه هم اکنون تعداد 4500 نفر دارای اشتغال پایه یک و دو هستند و دارای شرایط کاندیداتوری در این انتخابات هستند از این اعضای سازمان نظام مهندسی استان فارس جهت شرکت در اين دوره از انتخابات دعوت بعمل آورد.

وی افزود: تعداد 25 هزار نفر عضو سازمان قادر به رأی دادن در این انتخابات نیز هستند.
عشایری از استان فارس به عنوان ریشه اولیه شکل‌گیری قوانین و مستندات نظام مهندسی ساختمان کشور یاد کرد و در خصوص فروش مهر از سوی برخی مهندسان ساختمان گفت: یکی از راه‌های تحقق اصول اخلاقی در مهندسی ساختمان، خودداري از مهرفروشي است.

وی ابراز امیدواری کرد، هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی بتواند نظارت‌ و برخورد جدی‌تری بر اینگونه مسائل داشته باشد.

این مسئول در پاسخ به سئوالي در خصوص اينكه انتخابات نظام مهندسي بيش از آنكه انتخاباتي فني باشد يك انتخابات سياسي است، تأکید کرد: شاید هر فردی برای خودش جناح خاصی را داشته باشد اما در حیطه کار باید گفت محتوای انتخابات کاملا فنی است و بعید می‌دانم کسی با رويكرد سیاسی به عرصه اين انتخابات ورود پیدا کند.

عشایری همچنین در خصوص مسئله آزاد راه شیراز_اصفهان که موجب موضع گیری اداره ‌کل محیط زیست فارس شد گفت: یک کیلومتر از این آزاد راه در حال احداث به یک گاوداری در منطقه کامفیروز برخورد کرده است، مجری طرح به محیط زیست و منابع طبیعی پیشنهاد داده بود كه آن را به لحاظ موقعيت جابه‌جا كنند که این پیشنهاد در همان زمان پذیرفته نشده بود و این بزرگراه با همان برنامه قبلی در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: این آزادراه يكي از بزرگترین پروژه‌هاي راه‌سازي كشور در حال ساخت به‌شمار مي‌رود و تلاش كرده‌ايم كه مسير آن در نقاط و موقعيت‌هايي باشد كه پوشش گياهي كمتر داشته و بدون درخت باشد.
 
کد مطلب : ۸۳۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما