۰
plusresetminus

تداوم پیشروی نیروهای عراقی در فلوجه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
منابع امنیتی عراق روز چهارشنبه از آزادی سازی منطقه ای در جنوب فلوجه و به اهتزار در آمدن پرچم عراق در دو مدرسه در منطقه الزیدان این شهر خبر دادند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از شبکه خبری المسله، یک مقام مسوول در فرماندهی پلیس الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و داوطلبان عشایر پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش در منطقه الهیتاویین در جنوب شهر فلوجه، موفق شدند این منطقه را به طور کامل از وجود تروریست ها پاک کنند.

به گفته این منبع عراقی، پاکسازی این منطقه در راستای پاکسازی شهرهای استان الانبار طبق طرح امنیتی از پیش تعیین شده، انجام شد.

عملیات آزادسازی الانبار شامل دو شهر اصلی الرمادی و فلوجه از بامداد دوشنبه این هفته شروع شد و نیروهای امنیتی، نیروهای مردمی و داوطلبان عشایری به صورت برق آسا مناطق و نواحی اطراف این دو شهر را به تصرف در آوردند و اکنون نبرد به داخل شهر فلوجه کشیده شده است.

نیروهای عراقی با تنگ تر کردن حلقه محاصره تروریست ها در الرمادی و الفلوجه، شمار زیادی از داعشی ها را به هلاکت رساندند.



** به اهتراز در آمدن پرچم عراق در مدارس فلوجه

به گزارش پایگاه خبری المسله یک مقام امنیتی اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند پس از پاکسازی دو مدرسه در منطقه الزیدان در جنوب شرق الفلوجه، پرچم این کشور را بر فراز آنها به اهتزاز درآورند.

به گفته این مقام عراقی، درگیری های شدیدی در منطقه النعیمیه و کارخانه گاز در جنوب شهر فلوجه جریان دارد.

اکنون که نبرد به داخل فلوجه کشیده شده است، این شهر بعد از گذشت حدود 18 ماه در آستانه آزادی کامل قرار دارد.



** هلاکت 15 تروریست در شمال فلوجه

به گزارش پایگاه خبری المسله، یک مقام آگاه گفت که نیروی هوایی ارتش منطقه ای را ناحیه صقلاویه در شمال شهر فلوجه بمباران کردند که در پی آن 15 داعشی به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی در عملیات نظامی خود در صقلاویه و اطراف الفلوجه و الرمادی، پیشروی های چشمگیری در مواضع تحت تصرف تروریست های داعش به دست آوردند.

اگرچه برخی منابع می گویند که داعش عملا کنترل فلوجه را از دست داده، اما منابع رسمی هنوز خبر آزادی کامل این شهر را اعلام نکرده اند.



**هلاکت 14 داعشی در غرب الرمادی

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، فرمانده عملیات الجزیره از کشته شدن 14 عنصر داعشی در غرب الرمادی خبر داد.

بر اساس این گزارش علی ابراهیم دبعون، فرمانده عملیات الجزیره در گفت وگو با سومریه نیوز گفت که نیروهای امنیتی با حمایت عشایر منطقه طی عملیاتی در منطقه الکصربات در غرب الرمادی، 14 داعشی را به هلاکت رساندند.

وی افزود که در این عملیات چهار خودروی تروریست ها حامل سلاح های سنگین نیز منهدم شد.

دبعون تصریح کرد که نیروهای عراقی طی این عملیات تلفات سنگین جانی و مالی به تروریست های داعش وارد آوردند.
کد مطلب : ۸۵۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما