۰
plusresetminus
برگزاری نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت

آیت الله ایمانی: «برخی مسئولان برای حرم شاهچراغ(ع) حریم قائل نیستند/ سه حرم مطهر در شیراز یک قطب زیارتی است/ متاسفانه تصمیم گیری در مسائل مرتبط با حرم های مطهر شیراز بر عهده افرادی است که هیچ احساسی نسبت به مجموعه حرم ندارند»

تاریخ انتشارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس با گلایه از اینکه آیا تولیت در طرح 57 هکتاری متصل شدن سه حرم مطهر به یکدیگر نقشی دارد یا نه از مسئولان امر پرسید مسئول طرح 57 هکتاری توسعه حرم چه کسی است؟
نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت
نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت
به گزارش "حافظ نیوز" آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت که به میزبانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد، با تأکید بر ایجاد شرایط و راه های دسترسی و عبور و مرور راحت و سریع مردم به حرم های مطهر عنوان کرد: حرم مطهر دارای حریم است و لازم است مسئولان این مهم را مد نظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه از دید مسئولان حرم حریم ندارد ولی برای بعضی خانه های میراثی که دو پاره آجر است حریم قائل می شوند، افزود: بعد از چندین سال اکنون آقایان به فکر شناسایی و ثبت خانه‌های میراثی افتاده اند و برای این خانه ها حریم قائل می شوند که کاری بس بی معناست.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری متولیان حرم را مورد خطاب قرار داد و گفت: متولیان و مسئولان باید به فکر چاره باشند؛ حرم‌های دیگر به داد سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز برسند و ما را از برداشت‌های نامناسبی که بار منفی دارند و افکاری که هیچ مستند و مدرک قانونی و شرعی ندارند نجات دهند تا تولیت و خادمان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بتوانند کار را دنبال کنند.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس با گلایه از اینکه آیا تولیت در طرح 57 هکتاری متصل شدن سه حرم مطهر به یکدیگر نقشی دارد یا نه و ضمن طرح این سؤال که مسئول طرح 57 هکتاری توسعه حرم چه کسی است؟ تصریح کرد: مسئولان باید در خصوص طرح 57 هکتاری پاسخگوی تصمیم های خود باشند چرا که این طرح برای همه است.
آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: بر خلاف تلاش های برخی که به دنبال ایجاد دو قطب زیارتی در شیراز هستند و با عنوان‌های مختلف اجازه نمی‌دهند حرم‌ها به هم متصل شوند لازم به ذکر است که سه حرم های مطهر در شیراز یک قطب زیارتی هستند و باید 57 هکتار در اختیار این سه حرم باشد.
وی در ادامه به یک نقیصه در سومین حرم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: توسعه حرم در درون با موانع بسیار زیادی روبه‌رو است و متاسفانه تصمیم گیری در مسائل مرتبط با حرم های مطهر بر عهده افرادی است که هیچ احساسی نسبت به مجموعه حرم ندارند.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: فرد مسئولی که می خواهد در مورد حرم اظهار نظر کند بایستی علاوه بر شناخت عمیق از موضوع، حرم را بفهمد و نیز دارای رابطه خوبی با مردم باشد.
کد مطلب : ۹۰۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنای تاریخی متعلق به دوره زندیه و صفویه آجر پاره است؟اگر خراب کردن آجر پاره ها غیرقانونی وغلط نیست پس چرا شبانه وقتی همه خوابند اقدام می کنند؟ ما هم می خواهیم حقیقتا بدانیم چه کسی به اسم حرم مطهر شاهچراغ مسیول نابودی بافت تاریخی است