۰
plusresetminus
برگزاری نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع): «متاسفانه انتظاراتی که از مسئولان برای رفع موانع وجود دارد عملیاتی نمی‌شود»/ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد: «پرچم ائمه اطهار(ع) در 200 نقطه از جهان همزمان با دهه کرامت برافراشته می‌شود»

تاریخ انتشارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳
یت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در نشست اعضای شورای ستاد دهه کرامت کشور تصریح کرد: متاسفانه انتظاراتی که از مسئولان برای رفع موانع وجود دارد عملیاتی نمی‌شود.
نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت
نشست مشترک شورای مرکزی و استانی دهه کرامت
به گزارش "حافظ نیوز" آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در نشست اعضای شورای ستاد دهه کرامت کشور به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن اظهار اینکه حرم مطهر با بسیاری از موانع و مسائل مواجه است، تصریح کرد: متاسفانه انتظاراتی که از مسئولان برای رفع موانع وجود دارد عملیاتی نمی‌شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه تمام هدف مسئولان درسومین حرم اهل بیت(ع) توسعه معنوی و فرهنگی حرم مطهر و همچنین ایجاد شرایط بهتری برای زائران و دوستداران حضرت شاهچراغ(ع)است، گفت: همکاری مسئولان باید بیش از پیش باشد.
 وی با اظهار اینکه به دهه کرامت نزدیک شده ایم، از اجرای برنامه‌های این دهه در راستای ترویج فرهنگ کرامت درجامعه ضمن توجه ویژه به سبک زندگی الگوهای بزرگ همچون امام رضا(ع) خبر داد؛ حضرت احمد بن موسی(ع) را امین ولایت دانست و گفت: امروزه در شرایطی قرار داریم که تاریخ حیات ائمه اطهار تکرار شده است.
آیت الله دستغیب خاطر نشان کرد: تعهد نسبت به مقام ولایت و پشتیبانی از این مقام در عصر ما از عمده‌ترین وظائف به شمار می‌رود.
تولیت حضرت شاهچراغ(ع) در انتها گفت: در برنامه‌های دهه کرامت باید در راستای مسائل معرفتی گام‌های فراتری برداشته شود چرا که لازم است آگاهی مردم نسبت به ائمه(ع) بیش ار پیش باشد، تا همواره توجه شان نسبت به ائمه اطهار و امامزادگان به‌عنوان پناهگاه باشد چرا که این بزرگواران قبله آرامش در جوامع ما هستند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی: پرچم ائمه اطهار(ع) در 200 نقطه از جهان همزمان با دهه کرامت برافراشته می‌شود
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی با بیان اینکه کار شورای دهه کرامت در این نشست‌ها علاوه بر برنامه‌ریزی کلی، نامگذاری روزهای دهه کرامت با توجه به برنامه‌ها است، اظهار داشت: امروزه برنامه های دهه کرامت ملی و فراملی شده است.
وی افزود: در اجرای برنامه‌های دهه کرامت دو جنبه کمی و کیفی دنبال می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ثبت روزهای ششم ذیقعده به‌عنوان بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و همین طور پنجم ذیقعده به‌عنوان روز بزرگداشت امامزادگان را دارای برکتی دو چندان برای اجرای برنامه های دهه کرامت دانست و عنوان کرد: زنده کردن و احیای راه ائمه (ع) راهی جز شناخت معارف بلند آن‌ها نیست.
سلیمانی خاطرنشان کرد: رسالت مهم مسئولان و متولیان این است که با برگزاری برنامه‌های مختلف، اجازه توطئه‌ به دشمنان را ندهند چرا که دنیا سعی دارد با الگوهای بدلی فرهنگ خود را ترویج دهد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سال 86 برای ساماندهی جشن‌های مردمی فعالیت خود را با عضویت 31 دستگاه آغاز کرد که امروزه به نهادی تنومند تبدیل شده است؛ همچنین لازم است این نهاد در برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سال تداوم داشته باشد.
وی افزود: برنامه‌های مذکور باید با محوریت مساجد و متناسب با نوع هجمه‌های فرهنگی دشمنان برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در انتها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پرچم ائمه اطهار(ع) در 200 نقطه از جهان همزمان با دهه کرامت برافراشته می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور: باید دفاع از ولایت را از شاهچراغ(ع) آموخت
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور نیز اظهار داشت: باید دفاع از ولایت را از شاهچراغ(ع) آموخت و از آن به‌عنوان الگو بهره‌مند شد چرا که این حضرت فدایی حریم ولایت بود.
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اشاره کرد و گفت: دهه کرامت در سال جاری با شور خاصی برگزار می‌شود چرا که امسال برنامه های ویژه ای نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.
اسماعیل‌پور عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند علمدار این دهه باشند باید کارشان با خلوص نیت باشد.
مشاور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در انتها خاطر نشان کرد: در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) کاروان‌های پیاده با عنوان «کوچ عاشقانه» از سراسر استان در این حرم مطهر گردهم می‌آیند.
به گزارش خبرنگار ما جشنواره ادبی و هنری حضرت شاهچراغ (ع) در رشته‌های عکس، شعر، داستان و خوشنویسی به صورت ملی برگزار شده و هنرمندان بیش از 20 استان کشور در این جشنواره حضور می‌یابند.
لازم به ذکر است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 تیرماه است ضمن اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره نیز 29 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
گزارشگر: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۹۰۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما