۰
plusresetminus
خبر نورآباد گزارش می دهد:

اعتصاب چندین ساعته کارکنان و پزشکان ممسنی+ تصاویر

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
بامداد دیروز دوشنبه 5 مردادماه 94 جمعی از کارکنان و پزشکان بیمارستان ولی عصر ممسنی در اعتراض به بازداشت یکی دیگر از پزشکان این بیمارستان توسط مراجع قضایی شهرستان اعتصاب کردند. در پی این اعتراض و اعتصاب برای چندین ساعت وضعیت درمان شهرستان با اختلال روبه رو شد.
اعتصاب چندین ساعته کارکنان و پزشکان ممسنی+ تصاویر
به گزارش حافظ نیوز به نقل از پایگاه خبری "خبر نورآباد" بامداد دیروز دوشنبه 5 مردادماه 94 جمعی از کارکنان و پزشکان بیمارستان ولی عصر ممسنی در اعتراض به بازداشت یکی دیگر از پزشکان این بیمارستان توسط مراجع قضایی شهرستان اعتصاب کردند.

ماجرا از آنجا آغاز می شود که قاضی کشیک شهرستان ممسنی در پی سرکشی به بیمارستان و بررسی وضعیت یک نفر که با چاقو مجروح شده بود با خانم رزمجو پزشک معالج فرد مجروح درگیری لطفظی پیدا کرده و دستور بازداشت وی را صادر می کند.

در پی این برخورد قضایی با پزشک مربوطه دیگر کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان و شهرستان دست به اعتصاب زده و از درمان و پذیرش بیماران اجتناب کردند.

ابعاد اعتراض پزشکان در ممسنی به خارج از شهرستان کشیده شد و مسئولین شبکه بهداشت و درمان استان و فرمانداری ممسنی نیز برای بررسی و حل مشکلات پیش آمده به این شهرستان آمده تا پیگیری نزدیک تری داشته باشند.

 شورای تامین شهرستان نیز برای رسیدگی به وضعیت پیش آمده تشکیل جلسه داد و به خواسته های اعتصاب کنندگان پرداخت.

کارکنان و پزشکان معترض به این برخورد، بعد از چندین ساعت اعتصاب و با قول و وعده رسیدگی مسئولان استانی و شهرستانی حاضر به بازگشت به کار خود شدند و در حال حاضر بیمارستان به روال عادی خود برگشته است.

 کارکنان بیمارستان در پی این اعتصاب ضرب الاجلی را معین نموده که در صورت  عدم رسیدگی دوباره اعتصاب خواهند کرد و از درمان و پذیرش بیماران اجتناب خواند داشت.

اعتصاب کنندگان در حالی حاضر به پایان اعتصاب خود شدند که با صدر بیانیه ای خواهان رسیدگی فوری به این وضعیت شده و چهار درخواست اصلی خود را در حضور مسئولین شهرستانی اعلام کردند.

معترضان خواهان جابجایی قاضی و دادستان شهرستان ممسنی از این شهر شده و عذرخواهی انان در رسانه ها و جراید محلی را خواستار شدند. همچنین برخورد قانونی با مامورانی که هنگام بازداشت این پزشک رفتار نامناسبی داشته اند را خواستار شده و از شورای تامین شهرستان درخواست داشته اند تا برای تامین امنیت پزشکان شهرستان اقدامات لازم را بعمل آورد.

در پی این اعتصاب و اعتراضات رخ داده، برای بیش از 10 ساعت وضعیت بیمارستان شهرستان ممسنی بهم ریخته بود و مراجعه کنندگان با سردرگمی و نگرانی در محوطه بیمارستان بلاتکلیف منتظر بودند.

دکتر عباس زارع‌نژاد که به‌دنبال انتشار خبر در شبکه‌ی اجتماعی پاسخ پزشکان معترض را می‌داد، گفت که با مداخله‌ی فوری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر رزمجو همان دیشب آزاد و از سوی رييس دادگستری استان فارس نیز دستور برخورد با بازپرس صادر شده است.

 بنا به اعلام مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، یک تیم بازرسی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ممسنی اعزام شد و وزارت بهداشت هم پیگیر ماجراست.

اخبار فضای مجازی حاکی از سیلی خوردن پزشک جراح در جریان بازداشت و دستبند زدن به وی در بیمارستان است.

شایان ذکر است با توجه به گفته حاضرین در تجمع این فرد توسط شوهرش مجروح شده و خودش نیز خودکشی کرده است که این موضوع هنوز از طرف منابع رسمی تایید و منتشر نشده است.
http://noorabad.com/files/fa/news/1394/5/5/5712_842.jpghttp://noorabad.com/files/fa/news/1394/5/5/5713_440.jpghttp://noorabad.com/files/fa/news/1394/5/5/5717_369.jpghttp://noorabad.com/files/fa/news/1394/5/5/5715_944.jpghttp://noorabad.com/files/fa/news/1394/5/5/5716_555.jpg
کد مطلب : ۹۱۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما