۰
plusresetminus
ذوالانوار نماینده شیراز:

نباید مجلس شورای اسلامی، چشم بسته متن برجام را تایید کند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶
سید حسین ذوالانوار: نباید مجلس شورای اسلامی تحت فشار غیر متعارف سیاسی و رسانه ای قرار گیرد تا چشم بسته متن برجام را تایید کند
نباید مجلس شورای اسلامی، چشم بسته متن برجام را تایید کند
به گزارش حافظ نیوز، سد حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی متن برنامه جامع اقدامات مشترک هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ را به دقت بررسی و بر اساس مصالح عمومی کشور و با در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام و عزت ملی در خصوص آن تصمیم خواهند گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از برخی جوسازی های رسانه ای در خصوص متن برجام گفت: نباید مجلس شورای اسلامی تحت فشار غیر متعارف سیاسی و رسانه ای قرار گیرد تا چشم بسته متن برجام را تایید کند.

ذوالانوار همچنین در ادامه افزود: اقدامی که تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان انجام داده اقدامی ارزشمند و ستودنی است و ما یقین داریم دوستان ما در وزارت امورخارحه در تنظیم متن توافقنامه برجام حداکثر دقت و تلاش خود را به کار گرفته اند اما همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته اند متن توافقنامه باید مسیر قانونی خود را در داخل کشور طی کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص تسلیم ایران در برابر کشورهای غربی نیز گفت: استیصال و درماندگی مقامات آمریکایی در این ایام برای نظام جمهوری اسلامی قابل درک است و این اظهارات برای مقامات آمریکایی بیشتر مصرف داخلی داشته و با هدف اقناع کنگره و لابی های صهیونیستی که گردانندگان پشت صحنه سیاستهای منطقه ای آمریکا هستند صورت می گیرد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: مسلما این توافق ذره ای از دشمنی آمریکای جنایتکار علیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت نخواهد کاست و از طرفی تغییری در پیشبرد سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی و استکبارستیزی ملت ایران نیز ایجاد نخواهد کرد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در انتها خاطر نشان کرد: بنابراین بر طبق آنچه که گفته شد متن توافقنامه برجام تا زمانی که مراحل قانونی خود را در کشور طی نکند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد برای کشور الزام آور نبوده و تعهدی ایجاد نمی نماید
کد مطلب : ۹۱۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما